Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Naptár

július 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Szeged

Ügyfélkommunikáció mindenhol

Ha többet szeretne kihozni ügyfélkapcsolataiból, nézzen be hozzánk. Ez a szakmánk és a hivatásunk. Ha pedig a megvalósítást tervezi: www.kontaktia.hu

Mi az a Kontaktia?

http://www.kontaktia.hu

Linkblog

2009.07.31. 13:59 kontaktia

Másképp

Gondolt már valaha arra, hogy akivel épp telefonon beszél, az vajon milyen? Hogy néz ki, mit csinál szabadidejében stb. És hogy például látó ember-e?

Egy különleges területről eddig még nem volt nálunk szó. Ez pedig az, hogy vajon hogyan lehet egy gyengén látó vagy vak munkatárssal együtt dolgozni. Volt alkalmam részt venni a szegedi Kreatív Formák Alapítvány rendezvényén, ahol megnézhettük azokat az eszközöket, amikkel a látó embereknek készült világot a nem vagy alig látó emberek számára is élvezhetővé tehetünk. Az Alapítvány azonban nem csak azt vállalja fel, hogy a hozzájuk fordulókat megtanítja önmaguk ellátására, ezeknek az eszközöknek a használatára, hanem szeretné ezeket a más képességeiket illetően egészséges felnőtteket be- vagy visszailleszteni az aktív dolgozók csoportjába. Nem egyszerű manapság ez, hiszen a minden érzékszervével egészséges, életerős emberek sem találnak munkát. Ráadásul a munkavállalás nem csak technika, megszerzett tudás, de elengedhetetlen, hogy lelkileg is képesek legyenek rá.

A napokban egy helyszíni megbeszélésen néztük át, hogy mire kell felkészülni, mit kell másképp tenni egy call centerben, ha vak vagy gyengénlátó munkatársakat alkalmaznánk. Nagyon tanulságos volt! Kezdve a felvételiztetéstől (grafológiai eszközök nem működnek például) a tanulási folyamaton keresztül a gyakorlati helytállásig és a beilleszkedésig.

De vajon miért vállalná fel bárki a foglalkoztatásukat? 

Néhány objektív és szubjektív szempont:

  • Szabályozás

Az előírások szerint megadott létszám felett szükséges megváltozott munkaképességű dolgozót foglalkoztatni, ellenkező esetben külön járulékot kell fizetni. Ez egy nagy társaság esetében elérheti a havi milliós költséget is.

  • Támogatás

Egy akkreditálási folyamatot követően az ilyen munkatársat foglalkoztató cégek-intézmények a dolgozó után nem kevés bér-és bérjárulék támogatást kapnak. Az átalakításhoz -ha ügyesen kutakodunk- talán találunk pályázati forrást is.

  • Szubjektív tényezők

Mivel ezek az emberek ha átbillennek az önbizalomhiányon, sokszoros akarással teszik oda magukat, lojálisak,kitartóak. Hiszen számukra még fontosabb a jó munkahely megtartása.

Aki látássérült, annak számára más érzékszerveik fontosabbakká válnak. Hangukkal többet szeretnének és tudnak kifejezni, hallásuk pedig érzékenyebbé válik a beszélgetőtárs hangjára. Jobban meghallják, amit mi is tanulunk: a másik fél hangja alapján gyorsan megítélni a hangulatát, személyiségét.

 

Egyelőre az első lépéseket tettük meg az Alapítvánnyal közösen, hogy megnézzük, milyen átalakításra, beszerzésre, folyamatváltoztatásra van szükség ahhoz, hogy ilyen munkavállalókat tudjunk foglalkoztatni. Én bizakodó vagyok.

4 komment

Címkék: vakok gyengénlátók call center; kreatív formák alapítvány


A bejegyzés trackback címe:

http://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr321279648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Hasse 2009.08.28. 09:18:51

Szép téma, a gyakorlati oldaláról meg lehet majd tudni valamit? Jómagam a gyártói oldalt képviselem, nekem is felkeltette a kiványcsiságomat, hogy pl. hogy nézhet ki egy vakok számára hatékonyan használható GUI.

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2009.08.28. 14:57:47

@Hasse:
Kedves Hasse!
Pontosan hogy értve a gyártói oldal?

Egyébként most itt tartunk: Egy meglévő call center programot és egy meglévő felolvasó programot kellene valahogy "összebarátkoztatni". Egyelőre még egyik programfejlesztőtől sem kaptunk egyértelmű választ. Szóval ha van ötlete, tanácsa, azt szeretettel várjuk a Kreatív Formák Alapítvánnyal együtt.

Hasse 2009.08.31. 11:16:35

@kontaktia:
Konkrétabban kontakt center szoftvernek vezetem a fejlesztését, magyar csapattal, nemzetközi háttérrel, nevet ide nem írok, mert nem reklámozni akarok.
Láttam ajánlásokat, kb. azok is felolvasó programokban gondolkodnak (tipikusan egy programban). Ahogy én elindulnék fejlesztői oldalról:
1. teljes és logikus billentyűzetről vezérelhetőség
2. felolvasó programokkal való együttműködés
3. Minden egyéb, ami a vakok hatékonyabb munkavégzését elősegíti, pl, nem a felolvasó darálja végig, hogy "Hívásfelvétel - nyomógomb, Bontás - nyomógomb ...", hanem call centerhez igazodó célzott bemondásokat használunk.

Nyilván érdemes nekünk is alapítvánmnyal konzultálni, illetve a call centerek mint felhasználók igényeit szem előtt tartani, vagy akár gyártó-üzemeltető-alapítvány hármas felállásban dolgozni, ha itthoni fejlesztésű call centert használnak, akkor akár Önöknél is érdemes lehet ilyen szinten bevonni a gyártót.

alibabaesanegyvenhattyu · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.09.30. 11:46:25

Szerintem pártolni kéne a vakok és gyengén látók munkába állását. Úgy gondolom, hogy számukra is fontos lenne, hogy hasznos tevékenységükkel jobban be tudjanak illeszkedni a hétköznapokba. Erre jó munkakör a telemarketinges munkatárs avagy a masszőr.