Építkezzünk!

2008. április 20. 19:19 - kontaktia

Amolyan misztikus bíbor köd uralja az adatbázis építés területét. Különösen a kisebb vállalkozások gondolják úgy, hogy nekik nem lehet CRM rendszerük, ők olyat nem tudnak megfizetni. Pedig semmi ördöngősségről nincs szó, minthogy minden ügyfélkapcsolatban tudatosan figyeljünk azokra az információkra, amiket az ügyfél magáról ad. És ezeket szisztematikusan tároljuk, használjuk, frissítsük. Vannak megoldások minden szinten. A legegyszerűbb egy excel tábla, a legnehezebben elérhetők közé pedig a valóban nagyoknak kitalált crm rendszerek vannak, mint pl. a Siebel. Bármelyiket is választjuk, még mindig több lehetőségünk van az információhoz jutásra. Itt van mindjárt a NET. Ha üzleti ügyfélkörben gondolkodunk, akkor ideális terep. Ma már azt mondhatjuk, hogy az a cég számít, aki legalább egy címbejegyzéssel megtalálható. A magánszemélyeknél már jóval nehezebb a történet. Indíthatunk például hideghívással (cold call) vagy ha tehetjük, megkóstolhatjuk az erre szakosodott cégek legyűjtéseit. Ha például Szegeden szeretnénk időskori étrend kiegészítő termékbemutatóra potenciális vevőket toborozni, akkor kb. 3 doboz áráért (már persze amelyik étrend kiegészítővel nekünk volt dolgunk, az nem a legolcsóbb...) kaphatunk célszemélyeket. Erre mondjuk mi viccesen, hogy "melegítünk a hideghíváson".

Arra viszont érdemes figyelni, hogy ha e-mail címeket gyűjtögetünk netről, körlevelekből, innen-onnan, attól még nem legális az adatbázisunk! A magyar spam törvény igen szigorúan rendelkezik erről: csak a címzett hozzájárulásával küldhető neki e-mail. Mostanában én is találkoztam olyan e-maillel, amiben kérik, hogy jelezzek vissza, hogy küldhetnek-e nekem e-mailt. Csakhogy még ez sem teljesen szabályos, mert már ezt az első mailt sem küldhették volna. Vicces, vagy sem: így van. Ha tehát e-mail adatbázisunkat szeretnénk legalizálni és használni, akkor vagy postán vagy telefaxon küldünk kérést, vagy hangrögzítéssel telefonhívással tudjuk ezt a feladatot megoldani. Ebből még mindig ez utóbbi a leghatékonyabb, hiszen a többi esetben azt kellene várnunk türelmesen, hogy az ügyfél -esetleg saját költségén vagy a mi költségünkön felbélyegzett válaszborítékkal- mondjon nekünk igent vagy nemet. A telefonos egyeztetéssel ez gyorsan és hatékonyan intézhető és a mai postai díjakat ismerve valószínűleg olcsóbb is. Ha pedig egy nagy cégen belül szeretnénk célba juttatni egy e-mailt, akkor pláne először azt kell megtudnunk, hogy ki az illetékes.

Az info@ típusú címekre elküldeni egy levelet: nos, ez felér azzal, mintha palackpostával szeretnénk amerikai nagybácsinknak köszönőlevelet küldeni azért a kis apanázsért, amivel kisegített bennünket egy nehéz pillanatban.

Vannak aztán egyéb gólhelyzetek is, amikor adatbázist tudunk építeni:

  • Rendezvények, kóstoltatások, nyereményjátékok. A jó promóció nem egyszerűen arról szól, hogy most adjunk el. Hanem hogy felkeltsük az érdeklődést, és "nyakon csípjük" az érdeklődőket. Regisztrálj és nyerd meg az 50 robogó egyikét. Eredmény: több százezres potenciális ügyfél - néhány százezer, max. millió forintért.
  • Direktkampány. Attól, hogy most és ezt épp nem veszi meg az ügyfél, jó esélyt ad nekünk legközelebb. Elmondja, miért nem most és miért nem ezt. Akkor gondolkozzunk: mikor és mi mást?
  • Indirekt kampány: vágd ki, ragaszd fel, küldd be, nyerj, add tovább ismerősödnek stb. A lehetőségek száma végtelen, hogyan lehet egy indirekt kampányból adatbázisunk. És valóban értékes adatbázis, hiszen aktivizáltuk, tehát érdekli a mi termékünk, vagy legalábbis tud valakit, akit érdekel.

És ha már régi motorosok vagyunk a pályán, akkor se kell elkeserednünk: van egy aranybányánk. Maximum még robbantás előtt állunk. Vegyük elő a számlákat, jótállási jegyeket, kártyalehúzó bizonylatokat. Pici nyomozással már egész sok ügyfelet el tudunk érni utólag is. Vagy adjunk bónuszt a vásárlónak, ami akkor váltható be, ha megadja a nevét és elérhetőségét.

A lehetőségek sora széles. De miért is kell ez egyáltalán? Mert ha nincs infonk a piacról, az olyan, mint amikor az a bizonyos veterán a vietnámi bozótosban még mindig meg volt győződve arról, hogy nincs vége a háborúnak.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr13434352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.05.06. 04:29:51

"Ha tehát e-mail adatbázisunkat szeretnénk legalizálni és használni, akkor vagy postán vagy telefaxon küldünk kérést, vagy hangrögzítéssel telefonhívással tudjuk ezt a feladatot megoldani."

És most jött el a Ti időtök! Dörzsölitek a tenyereteket, ugye? ! ;)

Egy kicsit megszépíti a dolgot a postai DM-ek SP*M-mé nyílvánítása, viszont tarsuk szem előtt minden probléma egyben új lehetőség is!

Új potenciális lehetőseg kínál nektek is, forradalmi termékek kifejlesztésére.

Provokátor

ui.: a kóstoló remek ötlet, már csak exkluzív garanciával kellen megtámogatni