Beszélgetés a Marketingről

2008. május 01. 19:49 - kontaktia

 

Igen, így: nagybetűkkel: Marketingről

Múlt kedden a Szegedi Tudományegyetem GTK marketing szakos közgazdász hallgatóival volt egy esti beszélgetés. Nem kisebb emberek társaságába invitáltak, mint Hetesi Erzsébet a GTK dékánja, marketing és piackutató szakember, Veres Zoltán tanárúr, egyetemi tanár (bocsánat, ha a jelenlegi titulusát nem tudom pontosan), mindkettőjüktől volt szerencsém annak idején nem keveset tanulni, valamint Nyíri Zoltán a Személyiségkalauz társszerzője, nem mellesleg gazdaságpszichológus szakember szintén az egyetemen. És voltunk mi hárman, akik gyakorló marketingesek-értékesítők vagyunk, a versenyszférából. Kollégáim a gyógyszeripar-orvoslátogató, valamint a pénzügyi-biztosítási területről.

A beszélgetés vezetőjétől néhány érdekes kérdést kaptunk, aztán pedig a nagybetűs marketinges életről érdeklődött két hallgató. A kérdések, amiket kaptunk:

Befolyásolás és manipuláció a marketingben.

Etika kérdése a marketingben és egyáltalán a gazdasági életben.

Valahol, ugye érezzük, hogy a kettő igencsak összefügg?

Fogyasztói társadalomban élünk, ahol lassacskán többen akarnak eladni, mint akik venni szeretnének. Emiatt talán már nem is lehet egyszerű befolyásolással és maximális etikus magatartással talpon maradni. Szomorú, hogy ilyeneket kell mondani, de a beszélgetés végkicsengése is ez volt. Meg azért az, hogy ezért vagy ez ellen sokat tehetnek azok a hallgatók, akik ott ültek ezen a beszélgetésen, nem is kevesen.

Persze, a Kontaktia feladatát nehezíti az, hogy maga is egy eszköz az ő megbízói kezében, hogy eladjon. Valahogy még szerencsénk volt eddig. Megbízóink jó és hasznos termékekkel láttak el bennünket. Mi mást is kívánhatnék, mint hogy ez így maradjon. 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr83450240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.05.06. 02:04:38

Természetesen igazak, és valós problémát, adott esetben dilemmát hordoznak az állítások, mégsem ilyen egyszerű a képlet. Figyelembe kell venni olyan konstansokat, mint például az egyre erősödő ajánlatmarketing szempontok, és nem csak egy adott ajánlat "mellet". Ma az interneten minden meg történhet, és pont az ellenkezője is. Saját bőrömön tapasztaltam egy induló projektemen ennek a hatását. Szerencsére a lejárató kampány épp az ellenkezőjét érte el, hisz 300% -al megugrott a napi látogatottságom, igaz a feliratkozók nem ilyen arányban. Érthető is hiszen bizonyos értelemben előítélettel jöttek, és egyébként sem kimondottan az én célcsoportom, ezt figyelembevéve így is azt kell mondjam egész korrekt konverziós arányt értem el. Köszönet a "webszemetesnek"! ;)

Viszont az már pozitív eredmény, ha valaki eljut oda hogy dilemmaként mérlegeljen, marketigezzünk vagy ne, milyen módon, milyen csatornán. Itt jegyezném meg, amit általában a pickutatóknál (is) hiányolok, az infómarketing (bár már találtam biztató jeleket is). Szerintem a leendő célcsoportotokat, magatokhoz tudnátok láncolni egy hírlevéllel, ha úgy érzitek nem tudok olyan rendszeres tartalmat, akkor blogértesítő (két legyet egy csapásra!). A feliratkozást pedig egy a pickutatási, marketingezési tapasztalatitokból egy ingyenes tanulánnyal megtámogatandó. Mintegy kiképezndő a leendő megrendelőtieket!

Provokátor