Mindennapi ügyfélkapcsolataink

2010. szeptember 08. 15:17 - kontaktia

Ma gyógyultnak nyilvánították a jobb bokámat.

De nem is ez az érdekes. Volt egy affér a bejelentkezésnél, mert a páciens nem hozott TAJ kártyát. Az ablak túloldalán ülő hölgy csak hajtogatta a magáért, a beteg is, egyre hangosabban. A helyzetet a biztonsági őr oldotta meg. De nem akárhogy!

Segített a kétségbeesett betegnek gondolkodni, megoldást találni: keressen leletet, amin rajta lehet a szám, majd pedig miután ez nem sikerült, azt keresték meg, hogy kit tud felhívni, aki bediktálja neki a TAJ számot.


Mire is gondolok? A betegirányító folyamatosan csak utasított és mondta a magáét. Nem mellesleg még a kolléganőjének megjegyzéseket is tett a betegről. Egyáltalán nem érzett együtt és nem kívánt segíteni, probléma megoldásra törekedni. Pedig talán nem nagy tévedés részemről, ha azt gondolom, hogy ő tulajdonképp ügyfélszolgálatos, akinek két feladata van: adminisztrálni és segíteni. Ebből pedig csak az egyiket volt hajlandó elvégezni. Egyébként pedig elég rossz ötlet betegirányítónak nevezni ezt a státuszt! Én például nem is voltam ma már beteg. Az irányítás meg amolyan régi hangzású elnevezés. Valami jobb név kellene...

Amikor én kerültem sorra, az is érdekes volt. A fent említett hölgy rám se nézett, úgy mondta, hogy hová kell mennem. Körbenéztem, mert nem tudtam, kihez szólt. De minden bizonnyal nekem, mert a múltkor is a 7-es ajtóhoz irányítottak - akkor még betegként.

Tanulság ügyfélkommunikációs szakmabeliek számára

a) Néha embereket épp fordított helyre osztanak be, mint kellene. Talán egy személyiségelemzés segítene a kiválasztásban. (Jut eszembe, Nyíri Zoli barátomnak holnap lesz nyílt előadása a Szegedi Tudományegyetemen.)

b) Még van mit tanulni és tanítani ebben a szférában is. Szép, felújított épület, tisztaság, rend, új eszközök - ez sajnos kevés, hogy betegként vagy gyógyultként jól érezzük magunkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr652280511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.