Késő bánat?

2014. február 19. 17:55 - kontaktia

Volt már olyan, hogy kiküldtél egy nagy adag e-mailt, hírlevelet és utána jöttél rá, hogy hiba volt benne?

Talán nincs is olyan, akivel ne fordult volna elő ez legalább egyszer életében.

Nagy error.jpgkönnyebbséget jelent számunkra, hogy mindez az e-mail és hírlevél küldő rendszerek korszakában már könnyebben és olcsón orvosolható. Gondoljatok csak bele: egy postai dm csomagnál ez sokkal nagyobb problémát és költséget jelentett!

Mindenek előtt van néhány lehetőségünk, amivel csökkenteni tudjuk a hibalehetőséget.

 

 

Hagyj időt!

A sok elfoglaltság mellett kell megírni egy hírlevelet. Nem egyszerű móka! Koncentrálni kell, logikai sorrendbe rakni a cikkeket, szerkeszteni, figyelni a helyes hivatkozások beemelésére, és a többi.

Mégis: Ne kapkodd el a hírlevél készítést és hagyj időt a tesztelésre is.

 

Tesztelj!

A hírlevél küldő rendszerekben van lehetőség arra, hogy teszt e-mailt küldjünk vagy egyszerűen csak megnézzük a böngészőben a késznek nyilvánított levelet.

"Több szem többet lát" alapon az a legjobb, ha három független, lehetőség szerint a témában nem dolgozó személy nézi meg a tesztlevelet.

Olvassa át, próbálja ki a linkeket, nézze meg, nincs-e benne elcsúszás stb.

Több részletben küldd ki!

Ha igazán nagy vagy nagyon válogatott, fontos, exkluzív listád van, célszerű legalább két részletben küldeni a hírlevelet. Kicsit macerás, de így még mindig több száz vagy ezer mérges, csalódott ügyféltől mented meg magad. Ugye, ezért egy röpke két perces új küldésre fordított energia még nem nagy áldozat?

És mit tehetsz, ha már bekövetkezett a baj?

Mérlegelj, mielőtt lépnél!

Gondold át higgadtan, mekkora jelentősége van a bakinak.

- Mennyire lehet észrevenni? Lehet, hogy az emberek nagyobb részének átsiklik felette a figyelme.

- Egyszerűen rossz a link? Csak azokat érinti, akik egyébként kattintanának rá.

- Valami apró részinformáció, ami nem érinti az ajánlatod, üzeneted lényegét.

- Akit érdekel és emiatt telefonál vagy ír, azoknál még lehet korrigálni. Például ha rossz a dátum vagy a helyszín, akkor a regisztrációnál, az érdeklődésnél ki lehet javítani, felhívni rá a figyelmet, hogy pontosítottatok az adatokon.

Hagyj teret az interaktivitásnak!

Ha "no-answer" a feladó, nem tud veled egyszerűen kapcsolatban lépni a címzett, egy szimpla válaszlevélben megírni, hogy hibát talált.

Az elérhetőségeid legyenek rajta a levélen, van, aki inkább odatelefonál, ha látja, hogy nem jó egy link vagy ellentmondást fedez fel az információkban vagy épp hiányol valamit az e-mailből.

Kérj bocsánatot és kompenzálj! De csak ha szükséges!

Ha szarvashibát követtél el, a probléma komoly és szembeötlő, üzlet, ügyfélélmény múlik rajta, akkor ne szégyellj elnézést kérni. Sőt, ha tényleg nagy a hiba, akkor érdemes valami kis ajándékkal, kedvezménnyel, bónnal kiengesztelni a címzetteket.

Mert hiszen emberből vagyunk, senki sem tévedhetetlen.

Van sztorid, ötleted, tanácsod a témában? Oszd meg velünk a Facebook-on!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr245822714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.