Miért?

2015. április 28. 15:34 - kontaktia

Ha van kisgyerekkel tapasztalatod, biztosan ismered azt az időszakot, amikor a "Mi az?" kérdéseket felváltja a "Miért?" kérdések sorozata.

Egy idő után már kifejezetten bosszantó tud lenni, amikor újra és újra felteszi a kérdést. De azért szépen sorban válaszolsz neki, míg csak valóban meg nem unod. Ilyenkor jön az, hogy  "Csak!" vagy "Mert így van és kész!".

miert_kontaktia.jpg

Amikor felnövünk, a "Miért" kérdések egyre kevesebbszer hangoznak el.

Azt is gondolhatnánk, amiatt, mert már annyi mindent tudunk és olyan sok információ forrás áll rendelkezésünkre, amiből önkiszolgáló módon megkaphatjuk a választ, hogy felesleges kérdeznünk. Sok esetben valóban így is van. Azonban vannak helyzetek, még hozzá az üzleti életben meghatározó szituációk, amikor fontos lenne feltennünk a kérdést. Mégis, sokan nem kérdeznek ilyenkor.

Ha például egy ügyfél nem fogadja el az ajánlatunkat, vajon hányszor kérdezzük meg tőle, hogy mi ennek az oka? A mi tapasztalatunk az, hogy nagyon elenyésző arányban kérdeznek rá erre a vállalkozások.

Miért jó a "Miért"?

Ha kérdezel, annak több kimenete is lehet.

Ha ezt szóban teszed meg, akkor jellemzően két eredménye lesz: vagy érdemi, információ tartalommal rendelkező választ kapsz, vagy egy kitérő, semmitmondó, udvarias visszajelzést. De szinte minden esetben válaszolnak.

Ha írásban -például e-mailben- kérdezel, már könnyebben előfordul, hogy egyáltalán nem kapsz választ. A mi tapasztalatunk: tízből kettő-három megkérdezett ír. Lehetünk ezzel elégedetlenek, de nézhetjük onnan is, hogy akár egy válasz is sokat segíthet nekünk. Kideríthetünk valami fontos tényezőt, szempontot, ami nekünk eszünkbe se jutott volna.

A kérdezés azonban nem csak azért jó, mert remélhetőleg kideríted az okát, hogy miért nem vásároltak tőled. Azért is fontos, mert az ügyféllel újabb kapcsolatfelvételt kezdeményezel, illetve fenntartod az érdeklődését, a kommunikációs helyzetet. Könnyen lehet, hogy ott és akkor nem vesz tőled semmit, de megjegyzi, hogy visszakérdeztél. Úgy érzi, fontos neked ez a történet, személy szerint is komolyan veszed őt.

Amire viszont talán nem gondolsz: a kérdezés egy különlegesen hatékony marketing eszköz. A pozicionálás lehetséges eleme.  Ugyanis elenyésző azoknak az aránya, akik veszik maguknak a bátorságot vagy a fáradságot, hogy visszakérdezzenek. Ha tehát te megteszed, már különbözni fogsz a konkurenciától, aki nem kérdez.

Tegyük tehát félre a szégyenlősségünket, legyünk ismét gyerekek és kérdezzünk bátran!

És Te milyen gyakran használod a "Miért" kérdést?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr357406062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.