3 félreértés a kisvállalati marketingben

2015. július 13. 09:39 - kontaktia

Többször hallottuk már úgy kezdeni egy kisvállalati marketing szakember előadását, hogy "a marketing nem egyenlő a reklámmal". Nyilván, van alapja, hogy ennek a mondatnak még mindig el kell hangoznia.

Szerencsére sok kisvállalkozás már túllépett ezen a stádiumon. Azonban még számukra is bőven van lehetőség a továbbfejlődésre, ha néhány félreértéssel leszámolnak.

 misu2.jpg

 

1. félreértés: A marketing egy költség a sok közül

Valójában: A marketing ennél sokkal több. Ha szervezeti szempontból nézzük, akkor nevezhetjük szemléletnek, ami alapjaiban meghatározza a cég életét. Ha pénzügyi szempontból nézzük, akkor pedig inkább befektetésként kell rá tekintenünk, amelynek ugyanúgy van megtérülése és hozama, mint egy új eszköz beszerzésének. Van, ami rövid távon hoz és van, ami hosszabb távon növeli a bevételeinket. És persze vannak rosszul sikerült befektetések, amiket nem szabad megismételni.

2. félreértés: A marketing terv azt tartalmazza, hogy mi legyen az akció és hol, hogyan reklámozzunk

Valójában: Ezek mindössze promóciós és kommunikációs tervek, amelyek bár mind fontosak, de csak egy részét jelentik mindannak, amit a marketing tervnek tartalmaznia kell. Sokféle marketing terv létezik, az alapelemei azonban mind azonosak. Muszáj leülni és elkészíteni, akármekkora a cégünk, különben az akciók és a reklámok csak próbálkozások lesznek, miközben például nem leszünk képesek megmondani, kik a mi lehetséges ügyfeleink, miben vagyunk jobbak a konkurenseinknél vagy melyik termékünkkel mit kezdjünk a következő években. ( Manapság bizonyos KKV marketinges körökben szitokszónak számít Kotler neve. De bizony, amikor marketingtervet készítünk, akkor az alapokat, a terv fő részeit és a logikát leginkább az ő Marketing menedzsment könyvéből sajátíthatjuk el. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy mekkora cégről van szó.)

3. félreértés: A marketing ellenőrzési tevékenység azzal fejeződik be, hogy jól vagy nem jól sikerült a kampány

Valójában: Eleve nem csak egy kampányt kell önmagában értékelnünk, hanem a teljes, a marketing tervben megfogalmazott célok megvalósulását. Ahhoz pedig, hogy valóban használható tapasztalatokra tegyünk szert, azt is meg kell tudnunk, hogy miért sikerült jól vagy kevésbé jól egy-egy kampányunk. Ezek a következtetések a későbbi kampány terveinket is könnyen felül írhatják, így elkerülhetjük a pénzkidobást, illetve még többet kihozhatunk a következő aktivitásainkból, mint amit e nélkül az információ nélkül lehetett volna.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr67621438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.