Az önműködő marketing mítosza

2015. szeptember 21. 20:36 - kontaktia

Egyre gyakrabban jön velünk szembe a Facebook hirdetésben, kisvállalkozói beszélgetésekben, központi e-mail címre küldött reklámlevelekben. Azt ígéri, hogy ha megveszed, ha előfizetsz, akkor nem lesz többé gondod az érdeklődőből vevőt varázsolni, a vevőt pedig újra vásároltatni, megtartani.

robot.jpg

Te, aki fél óráig keresgeted a megfelelő képet a legújabb bejegyzésedhez. Aki kiadott ajánlatod után az érdeklődő telefonhívásaidra, az úgynevezett után követésre értékes válaszokat, információt kapsz, még ha nem is nyerted el a megbízást. Aki magad küzdesz a honlapod kulcsszó optimalizálásával.

Igen, persze, valódi megváltás lenne, ha mindez önműködővé válhatna. Hiszen már határán vagy a kapacitásaidnak, miközben magad vásárolod a fénymásoló papírt, javítod sokadszorra a szállítmányt, mert a vevőd már megint módosított rajta, aztán futsz a könyvelődhöz, mert lemaradt egy számla.

A jó hír az, hogy valóban vannak megoldások, amelyekkel rész folyamatok automatizálhatóak. Ha például webes értékesítéssel dolgozol, akkor lépésenként tudsz előre gyártott levelekkel kapcsolatot tartani a vásárlóddal. Vagy időzíteni tudod a Facebook posztjaidat, hogy akkor jelenjenek meg, amikor a legtöbb rajongódat elérheted. Vagy öntanulós webáruházad szótára saját magát gyarapítja, ezzel javítva a keresőkben a helyezéseidet.

Ahhoz azonban, hogy ezek a rendkívül hasznos eszközök jól működjenek, továbbra is bele kell tenned az energiádat.

Mindenek előtt teljes emberi mivoltod és tapasztalataid birtokában neked kell kitalálnod a marketing stratégiádat, amit aztán aprópénzre válthatsz.Nincs olyan szoftver, ami megoldja ezt helyetted.

Aztán amikor a megvalósítás útjára lépsz, tudnod kell, mikor milyen tartalommal menjen ki az előre elkészített levél, mikorra időzítsd a posztokat, milyen képet tegyél a szöveg mellé, hogyan épüljön fel a folyamat onnantól kezdve, hogy valaki egy hirdetésre vagy keresésre megérkezik a weboldaladra. És tudnod kell, mi az, amit nem lehet okos szoftverekre sem áttolni 100%-ban. Ráadásul időről időre felül kell vizsgálnod, hogy jó-e még az a sablon levél, amit írtál. Hogy eléri-e a kitűzött számokat a Facebook hirdetésed vagy az Adwords kampányod.

A marketingben épp az a szép, hogy csak apró lépéseiben automatizálható. Hogy kell hozzá a te tudásod, tapasztalatod, a vevőid és a konkurenseid ismerete. A stílus, ami téged jellemez és megkülönböztet másoktól. Amiért épp te kellesz.

Sőt, mivel a piac állandó mozgásban van, ezért újra és újra értékelned kell, változtatnod szükség szerint, akár gyökerestől újra építeni a kommunikációdat, a termékeidet, az értékesítési folyamataidat.

Könnyítsd meg az életed azzal, hogy a hozzáférhető okos technikákat használod vagy ha még mindig kevésnek bizonyul az időd, a képességed hozzá, szakemberre bízod a marketinget, a kommunikációt.

De ne hidd el az önműködő marketing és az automatizálható kommunikáció mítoszát!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr987807134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.