A 45 darabos pszichológiája

2016. február 09. 09:35 - kontaktia

Ritkán használt marketingpszichológiai eszközre bukkantunk a napokban. Az egyik cég 45 darabos kiszerelésű multivitamint reklámoz.

Megszokhattuk, hogy az étrend kiegészítőket, vitaminkészítményeket 30 vagy 60 darabos kiszerelésben árulják.

De mi történik a fogyasztó fejében, ha 45 darabos csomagolással kínálják meg, és vásárol belőle?

Egy hónapot 30 nappal azonosítunk be, így a legegyszerűbb. Vagyis a 45 darab másfél hónapra elég.

Ez valahogy nem kerek, igaz? Mert akkor ott marad egy fél hónap.

Az átlag fogyasztónak ilyenkor még van pénz a kasszájában. Nosza, vesz egy újabb dobozzal a hónap közepén. Így aztán legalább három hónapig fogyasztja a terméket. Ami már épp elegendő arra, hogy megszokja és a vitaminok, nyomelemek és hasonlóak érzékelhető hatást fejtsenek ki.

vitamin.jpg

 

Ellentétben a 30 darabos csomaggal, ahol kérdéses, hogy maradt-e még rá pénz. Vagy ha épp akkor érkezik a fizetés, vajon az lesz-e a legfontosabb elfoglaltságunk a gyerek menzabefizetése és a bérletvásárlás mellett, hogy megvegyük az újabb doboz vitamint.

60 napos csomagnál hasonló a helyzet, azzal a különbséggel, hogy mivel egyszerre kell nagyobb összeget kifizetnünk, csökken az esélye, hogy újravásároljunk. A vásárlási időzítést pedig ráadásul az előzőek is nehezíteni fogják.

Persze, mondhatjuk, hogy nem feltétlenül a hónap elején vásárolunk vitamint. De bizony! Legalábbis a többség így tesz. Iskolakezdés, újévi fogadalom, vagy egyszerűen csak a számlára érkező fizetés- ez határozza meg leginkább az időpontot ennél a terméknél.

A 45 darabos kiszerelés pedig nem csak a csodabogyóknál jöhet jól, hanem minden olyan esetben, amikor havi ciklusokban gondolkodik a vásárló. Igen, vehetjük ezt akár szó szerint is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr138372698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.