Trendi vagy ciki 2017-ben?

2017. január 13. 13:18 - kontaktia

Így az év elején lépten-nyomon szakértői cikkekbe botlunk. A téma: miről fog szólni idén a kommunikáció, mi lesz a trend a marketingben. Olvasgattunk, nézelődtünk, hozzátettük saját tapasztalatainkat is. Szerintünk ezek a legfontosabbak. Fogadjátok szeretettel!

****

TRENDI VAGY CIKI?

 

KEZDJÜK A TRENDIVEL!

Képes, videós tartalmak

Még hogy csak a fiatalok nem olvasnak! Az idősebbek is csak úgy szippantják be a rövid sztorikat, kisfilmes üzeneteket. Szívesebben megnézünk egy videót a termékekről, mint hogy leírásokat olvasgatnánk. A képes tartalom mindenkit megfertőz. (Hm, lehet, ez lesz az utolsó szöveges cikkünk?)

Ha ütős marketinget szeretnél, nincs mese: szerezz profi fotóst a rendezvényeidhez, találj filmkészítőket most, és pörögj rá a saját tartalmaknak erre a formájára. Bizony-bizony, ez azt is jelenti egyúttal, hogy marketingesként képi brief-ekben, storyboard-okban és forgatókönyvekben kell gondolkodnunk. Ezért ha látsz egy marketingest, aki becsukott szemmel ül a munkahelyén, ne lepődj meg. Nem, nem alszik. Épp egy új sztorin dolgozik...

Kis cég - nagy adat

A Big Data bekúszik a nagyvállalkozásoktól a közepes és kisebb cégek köréhez is, de már várjuk a lelkes start up alkalmazást, ami a kicsiknek segít majd az infogyűjtésben és elemzésben.

A legnagyobb esélye erre a kisebb webáruházaknak lesz, akik személyre szabott, okos folyamatokkal az igazi nyertesek lehetnek az idén.

Öntanuló marketing automatizálás

Már nyitogatta az ajtót a tavalyi évben is sok olyan megoldás, amivel automatikus marketing és értékesítési folyamatokat alakíthatunk ki.

Azonban lassan a testtel! Ezek a megoldások egyelőre még kiforratlanok, és nagy kockázatokat is rejtenek. Nem úszhatjuk meg a folyamatos kontrollt, nehogy mellényúljunk vele.

Biztosak vagyunk benne, hogy az ezzel a területtel foglalkozó fejlesztők se lógatják majd a lábukat, hamarosan beindulnak az öntanuló változatok.

Remarketing+

Az elmúlt két évben a legnagyobb durranás az adwords remarketing bevezetése és felfutása volt. Aztán megjelent a lehetőség a Facebook-on is.

Az év szerintünk arról szól majd, hogyan lehet a csatornákat ebből a szempontból is jobban összehegeszteni. Előbb majd jönnek szépen sorban: LinkedIn, Mailchimp és a többi alkalmazás.  Aztán egyszer csak berobban egy erre fejlesztett komplett rendszer. Szerintünk nem véletlen, hogy a Salesforce foglalkozik a témával már tavaly óta. Könnyen lehet, hogy tőlük érkezik majd az első profi megoldás.

Neuromarketing

Minden bizonnyal még a csapból is ez folyik majd, az idegeinkre fog menni ez az irányzat. Hőtérképestől, interaktív csomagolásostól, illatosított bevásárlóközpontostól. De kitartás: még egy-két év, és kiforrja magát a módszer.

...és a többiek

Kiterjesztett valóság, Digital Signage, collaborative filtering. Ízlelgetjük egyelőre, nem véletlen, hogy van, amelyikhez még nem is sikerült magyar kifejezést találni.Azért célszerű már most rákeresni, mik ezek, és mit hozhatnak a konyhára.

***

Kíváncsi vagy, szerintünk mi lesz a CIKI ebben az évben? Néhány nap múlva jövünk vissza ezzel. Az lesz a legjobb, ha rákattintasz a Követés gombra, így biztosan nem maradsz le az új bejegyzésekről.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr5412122715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.