Facebook-Mailchimp házasság. Tetszik, nem tetszik...

2017. szeptember 12. 15:00 - Andrea.Pataki

Jellemzően klassz dolgok születnek, ha két jó megoldás összekapcsolódik. Ezt vártam attól is, amikor a Mailchimp bejelentette: összebútoroznak a Facebook hirdetésekkel.

mcfb_hazassag.jpg

 

Az eredmény azonban -egyelőre- eléggé vegyesre sikeredett. Sorra vettem, mi tetszik és mi nem a jelenlegi állapotban.

Kezdjük azzal, hogy ha már van Mailchimp fiókod, akár egy kisebb listával is, hogy fogj neki. Nagyon egyszerűen. Új kampányt kell készíteni, ahol rögtön ezzel a lehetőséggel találkozol:

mc1.JPG

A Create an Ad lehetőségre kattintunk, és máris indulhat a móka.

A szerkesztő felület négy egyszerű részből áll. Nézzük is sorban, mi tetszik és mi nem az egyes blokkoknál:

1. Ad channel = Itt választhatod ki, hogy melyik oldalnak hirdetsz, és hogy Facebook-on vagy Instán fusson a kampányod.

Itt még nem akadtam annyira fenn, bár nem csak pozitív a véleményem.

tetszik.png

Bejelentkezés után azonnal beazonosít, hogy milyen oldalakat kezelsz, egyszerűen ki tudod választani az épp aktuálisat.

 

nemtetszik.png Instagramon csak akkor tudsz hirdetni, ha van Insta fiókod és az össze van illesztve a Facebook oldaladdal.

 

2. Audience = Itt adhatod meg, hogy kik lássák a hirdetésedet. Három lehetőségből választhatsz:

a) Meglévő Mailchimp címlistádra vagy annak egy részére.

b) A Mailchimp listád alapján létrehozott hasonmás listára. Kiválasztod a listát és hozzá az országot, amire hasonmás listát készítsen.

c) Egy teljesen független listára, ahol a szokott módon választhatsz földrajzi, életkori és nemi beállítást, hozzá pluszban érdeklődés szerinti célzást.

Ennél a pontnál a legerősebb a sztori.

tetszik.png

A meglévő Mailchimp listát egyszerűen kiválaszthatod, sőt, azon belül egyéni szegmensekre is célozhatsz, vagy például az új feliratkozókra, aktív vagy épp passzív felhasználókra. Tehát gyakorlatilag lazán tudsz remarketingezni ebben a körben.

nemtetszik.pngA harmadik lehetőségnél az érdeklődési kör paraméter nehézkes, leegyszerűsített, rendszerezetlen, nem segít. Csak annyit tudsz tenni, hogy beírsz egy kulcsszót, legjobb esetben ha az nincs benne, akkor felajánlj hozzá közel álló lehetőséget.

Ez a blokk tehát alapvetően nagyon rendben lenne, de vannak kétségeim.

Például adatkezelési szempontból problémás, hogy a címlistádról leiratkozókat is célozhatod FB hirdetéssel. A másik kérdéses téma a hasonmás célcsoport létrehozása, hogy vajon mennyire megbízható. Pláne egy B2B körnél, hiszen ott simán lemorzsolódik az eredeti lista akár 1-2%-ra is. Néhány tucatnyi profil alapján hasonmás célközönséget létrehozni pedig -valljuk be- elég merész ötlet.

3. Budget = A költségek és az időzítés beállítása

Itt sajnos jót nem igazán tudtam felfedezni.

nemtetszik.png

Nem tudsz forintban fizetni. Választható dollár, euro és még néhány nagyobb valutanem.

Nincs folyamatos kampány, csak időtartamra hirdethetsz

Fontos! Ellenőrizd a Mailchimp időzóna beállításodat, mivel azt használja, bár erre külön nem hívja fel a figyelmet.

4. Content = A hirdetési kreatív elkészítése

Szomorú, de ez talán a legneuralgikusabb pontja most a rendszernek. Pedig tudjuk jól, mennyi minden múlik a tartalmon!

tetszik.pngSzámolja a karaktereket, ezzel segít, hogy normálisan kinéző szövegek jelenjenek meg.

Az ajánlott képméret a feltöltési keretben látható, nem úgy eldugva, mint a FB Hirdetéskezelőben

Carousel hirdetést is tudsz készíteni.

nemtetszik.png Ha túlléped a karakterszámot, akkor nemes egyszerűséggel levágja a szöveget, tehát nincs olyan, hogy bizonyos hirdetésváltozatokban látszik, máshol meg nem.

A hirdetéshez rendelhető felhívás gombok angolul vannak, viszont a hirdetés nyelvét a Te profilod nyelvválasztása alapján határozza meg, pl. esetünkben magyarul jelenik meg majd a felhívás gomb a hirdetésben.

A képet elvileg beillesztés után tudod szerkeszteni, amikor már látod, hogy valami nem OK. Gyakorlatilag ez a funkció nem tölt be.

Nem használható videó a hirdetésben.

A Mailchimp saját képtárból dolgozhatsz. Ha abban nincs ott a kép, akkor előbb fel kell töltened, aztán beemelni. A Facebook-nál ott a képtár, korábbi hirdetések, hírfolyam és még stock médiatár is.

További fontosságok!

Emojit csak úgy tudsz használni, ha egy ilyen oldalról (pl. emojicopy) bemásolod.

Leegyszerűsíti a rendszer a 20%-os szövegarány témát is: ha alatta van, mehet, ha felette van, elutasítja a hirdetésed. Semmi "kevesebb megjelenés", "nagyobb költség" mechanizmus, amit pedig a Facebook már legalább másfél éve használ.

A hirdetés előképénél csak kétféle megjelenést látunk: asztali vagy mobil.

Ezek a funkciók pedig jelenleg hiányoznak

  • Elhelyezések finomítása (asztali hírfolyam/jobboldal, azonnali cikkek vagy eszköz típus függő elhelyezés)
  • Célcsoport szűkítés pl. oldalkedvelők kizárása
  • Sokféle egyéb hirdetéstípus (pl. oldalkedvelési, érdeklődő űrlap stb.) - Gyakorlatilag mind valamilyen formában külső oldalra mutató forgalom/konverzió típusú hirdetés, de a konverzió követés, képpont mérés sem tisztázott
  • Megjelenés optimalizálása
  • Annak beállítása, hogy miért is fizetsz (pl. megjelenés/interakció)
  • Ütemezett kampány beállítási lehetőség

 ***

Összességében elmondhatom, hogy ennek az együttműködésnek a legfőbb erőssége a saját listás célcsoport, illetve hogy ahhoz hasonmás lista hozható létre. (Igaz, hogy ahogy fentebb írtam, erős kétségeim vannak ez utóbbi megbízhatóságát illetően.)

De egy csomó hirdetési lehetőség nem elérhető. Ha nem is a faék kategória, de bőven messze van a profitól. Pláne amit a Facebook Hirdetéskezelőben már megszoktunk.

Ha döntenem kellene, hogy igen vagy nem, emiatt a nem mellett döntenék. Mert pl. megtehetem azt, hogy egyéni célközönségként a saját listás lehetőséget egy exporttal, szűréssel létrehozom és feltöltöm a Facebook rendszerbe.  Igaz, az  így statikus, tehát ha közben valaki leiratkozik vagy aktívvá válik inaktívból, akkor azt nem tudom automatizálni.

Pedig akár ez is lehetne egy jó irány a két cég együttműködésénél. Tehát kvázi Facebook-Mailchimp API platformmal megoldható lenne az egyéni célközönség frissítése. Hm, lehet, írok is nekik emiatt.

A hirdetést még nem indítottuk el. Épp azért, mert bőven kell még vacakolni a kreatívval. Ha meglesz, akkor a riportokat is meg tudom mutatni, hogyan működnek.

***

Te használtad már ezt a megoldást? Bátran kommentelj, egészítsd ki, vitázz!

 Apropó Facebook hirdetés!

Ha nem 5-ös a válaszod, kattints ide egy Neked szóló, alkalmi lehetőségért.

 

erdekel.JPG

A Blog kedvezménykód pedig: KONTB1709

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr4412823762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.