Élet az Explore Feed után. Hogy mi után?!

2017. október 26. 15:41 - kontaktia

Hallottál már arról, hogy a Facebook a céges oldalak bejegyzéseit csak akkor jeleníti majd meg a felhasználók oldalán, ha a cégek fizetnek érte? Akkor most mi lesz? Amúgy meg mi az az Explore Feed?

 

mindnyugi3.png

Mindenek előtt ne pánikoljon senki! Elmondunk minden fontosat, amit most tudhatunk, és van néhány ötletünk is, hogyan készülhetsz fel a nagy változásra. Ha lesz. A legutolsó nyilatkozatot olvasva, szerintünk csak idő kérdése, de igen, lesz.

Már eddig is szóbeszéd tárgya volt szakmai körökben, hogy az organikus, tehát a nem fizetett oldalbejegyzések elérése jelentősen lezúgott. Megsúgjuk: ha alaposan visszanézed a fizetett hirdetéseidet, ott is látsz nem túl szép változásokat. (Ennek egyébként sok oka van, nem feltétlenül a csúnya algoritmusok. A fix országra kommunikáló oldalak száma még mindig nagyon dinamikusan nő, miközben a felhasználói szám növekedése lassul. Vagyis bár még mindig sok a fóka, egyre több a vadász is, az egy vadászra jutó lehetőség csökken. De ha állatbarát vagy és jobban szereted a tortás hasonlatot, akkor azt mondhatjuk, hogy egy-egy fejlettebb ország tortája (sic!) már nem nagyon akaródzik nagyobb lenni, az éhes szájak ellenben még csak most kezdenek rákapni igazán az ízére. Ezért van egyébként, hogy a globális piaci szereplők kevéssé szenvedik meg a változásokat.)

Néhány hete a Facebook tesztelni kezdte egy-két országban az Explore Feed bevezetését. Ennek az a lényege, hogy egy magánszemélynek kétféle hírfolyama lenne. Egy olyan, ahol csak az ismerősök bejegyzései és a fizetett hirdetések jelennek meg. És egy másik, ahol az általa kedvelt oldalak bejegyzései láthatóak. Míg az első alapbeállításként működne, addig a másodikat, amit Explore Feed-nek becéznek, csak külön, egy menüre kattintva látja a felhasználó.

Az eddigi tesztelésnél szépen látszik, hogy a céges oldalak elérései az Explore Feed bevezetése után keményen zuhantak. Szlovákiából például ilyen szörnyűséges diagramot kaptunk:

 

explorestat.png

Kép forrása és további tapasztalatok: medium.com

 

A Facebook vezetősége valószínűleg maga is megijedt az eredményektől, mert máris szabadkoztak, hogy várhatóan nem vezetik be általánosan ezt a megoldást. De hosszabb távon az a céljuk, hogy a felhasználóknak legyen jó, vagyis ha a személyes bejegyzéseket akarják látni, akkor azt lássák.

Azért azt muszáj megjegyezni, hogy van némi ellentmondás a történetben. Hiszen ha már céges tartalom, akkor  inkább látjuk szívesen a hírfolyamunkban egy kedvelt oldal bejegyzését, mint egy idegen oldal fizetett hirdetését. Ha meg bajunk van egy-egy kedvelt oldallal, erre az esetre ott van a kikövetés vagy a kedvelés visszavonása.

Persze, az is lehet, hogy vaklárma lesz ez az egész, és csak kóstolgatják a céges reakciókat Facebook-ék. De azért nem árt felkészülni.

Mit tehetünk mi, cégek?

a) Bosszankodhatunk, szidhatjuk Markot éjjel és nappal, miközben nem változtatunk, kivárunk vagy reménykedünk.

b) Kivonulhatunk teljesen erről a közösségi oldalról.

c) Igyekszünk megtalálni azokat a megoldásokat, amivel még van értelme a Facebook-on működnünk.

Ha úgy gondolod, hogy az első kettő a Te cégednek nem igazi alternatíva, akkor mutatunk néhány lehetőséget a felkészülésre.

Még fontosabb elérned, hogy megosszák az oldalad bejegyzéseit

Ha ugyanis valaki megosztja a posztokat, akkor az már mint ismerősi bejegyzés bekerül az organikus vérkeringésbe. És minél inkább olyan lelkes, lojális, jó értelemben vett megosztó (...) személyiségek a kedvelőid, annál jobbak az oldalad túlélési esélyei. Vagyis egyrészt el kell érnünk, hogy az oldal kedvelői egyáltalán keressék a tartalmainkat, anélkül ne is lépjenek ki, hogy nem olvastak bennünket. Másrészt hogy ha már elolvasták, akkor osszák is tovább. És épp a miénket, ne a másik kedvelt - ne adj ég konkurens - oldalét. Huh, kemény meló lesz, az biztos! Kezdjünk gyúrni rá most!

Jól jönne a képzés vagy egy konzultáció? Vagy itt jött el az ideje, hogy inkább átadd szakembernek a működtetést? Nézz szét itt!

Megjegyzés: Nyilvánvalóan a "Oszd meg és nyerj!" típusú -egyébként ma is szabálytalan- bejegyzésekre ezzel egyidejűleg még jobban rá fog ugrani a Facebook.

Tanulj meg profin hirdetni

Meg fognak változni a céges Facebook hirdetési szokások. A másoké is. Hiszen aki eddig jó organikus posztolással szép eredményeket produkált, sőt, még életében nem indított fizetett hirdetést, az kénytelen lesz a fontosabbnak vélt bejegyzéseket hirdetésbe kiemelni. Aki pedig eddig is bénázott vagy agresszív módon használta a közösségi médiát, az még nagyobb sebességbe kapcsol... Vagyis első körben hirtelen meg fog ugrani a hirdetések száma, romlani a minősége, valamint emelkedni a költsége. Szép kilátások, nem igaz?

Egy ilyen helyzetben az új belépők tesztelgetése bizony drága mulatság lesz. Ráadásul egy olyan hírfolyamban kell majd helyt állni, ahol a felhasználók úgy érzik, vadidegen cégek hirdetéseivel találkoznak lépten-nyomon. Hiszen a kedvelt oldalak számukra kedvelt bejegyzései, a hangulatukkal együtt hipp-hopp eltűnnek. Hacsak nem költ a kedvencük fizetett hirdetésre jó sokat, hogy a szemük elé kerüljön.

Nos, egy ilyen helyzetben nincs mese, profi módon kell tudni hirdetni. Tartalmak, célzás és más egyéb beállítások tekintetében egyaránt.

Ehhez ajánljuk a 10 egyszerű lépés... című cikkünket. Kattints ide, ha érdekel!

Csoportosulj

Nem túl régóta már oldalaknak is van lehetősége létrehozni csoportokat. Ha jól értettük, akkor ez a formáció nem lesz érintett a céges szankcióban. Vagyis remélhetőleg a csoportok bejegyzései, üzenetei könnyebben elérnek a tagokhoz. Azt azonban tudnod kell, hogy a csoportot ugyanúgy fel kell építeni. Egy csoporttal nem szabad simán leképezni a céges oldaladat, viszont egy-egy témakört, problémát ki tudsz tenni csoportba is, így pedig nagyobb hangsúlyt kaphat, mint ha a céges oldaladon van róla néhány bejegyzés.

Hogyan érdemes működtetni a csoportokat? Ehhez ajánljuk a Mi ez az új őrület?... című cikkünket. Kattints ide, ha érdekel!

Messenger, Instagram - ismerkedjetek!

Ha már hirdetés, akkor érdemes most megkóstolnod a Messenger hirdetést. Hiszen ez még kevéssé használt csatorna, vagyis ki tudsz tűnni vele a hírfolyambeli hirdetők mellett. Fontos azonban, hogy ez azért ingoványos terület, szóval nagyon finoman kell csinálni ahhoz, hogy ne az ellenkezőjét érd el vele, mint amit szeretnél. Mondjuk úgy: ha fentebb azt írtuk, tanulj meg profin hirdetni, akkor most azt kell mondanunk, hogy a Messenger hirdetés még egy szinttel profibb tudást igényel.

És mi legyen az Instagrammal? Ha még nincs céges Insta oldalad, de már hirdettél erre is, akkor a legjobb, ha alaposan átnézed a hirdetési eredményeket. Ebből látszik, hogy mennyire érdemes energiát fektetni egy céges Instagram jelenlétre.

Na persze most vannak feltételezéseink, hogy majd a céges oldalak csoportjai vagy épp a céges Instagram megjelenések "kiskapuk" lesznek és maradnak. Szóval azért érdemes figyelni a bejelentéseket, olvasni a későbbi cikkeinket és FB bejegyzéseinket is. Mi nem csak követjük az eseményeket, de próbálunk segíteni. Ahogyan most is.

Az All-in nem nyerő

Amikor a Facebook sorra vezet be olyan céges szolgáltatásokat, mint a webshop, a termékek és szolgáltatások megjelenítése, a különféle oldalsablonok és lapfülek, üzleti chat felület, analytics, érdeklődőkereső űrlap és társai, egyre több mikrovállalkozást elcsábítanak a honlap készítéstől. Mert manapság már egy facebook.com/cegnev megoldás tökéletesen jó lehet. Minek még külön honlapot is készíttetni és fenntartani?

Szintén több cégnél alap, hogy Facebook-on ott van céges oldallal és hirdetéssel is. El kell mondanunk, hogy egyre gyakrabban látjuk alapvető igénynek ezt a megjelenést, még akkor is, ha a célcsoport nem indokolja. Vagy legalábbis nem olyan súllyal, mint amit a vállalkozás fektet erre az online felületre.

Pedig a Facebook nem mindenható az online marketingben. Még ha néha úgy is tűnik.

Egy szó, mint száz: érdemes alaposan elemezni, mit tudtunk elérni ezen a csatornán, konverziót mérni (képpont, esemény kód!!!), értékelni a többi csatorna teljesítményét, és szükség szerint újratervezni, áttenni a súlyokat, újabb lehetőségeket találni.

Ebben szeretnél segítséget? A Facebook audit jó eszköz hozzá, ismerd meg!

***

Biztosan nem jutott eszünkbe minden lehetőség. Szóval ha van még tipped, kérlek, írd meg hozzászólásban.

Tetszett a cikk? Másokat is érdekelhet? Köszönjük, ha megosztod.

Szólj hozzá!

10 egyszerű lépés, hogyan szórd el a pénzed Facebook hirdetésre

2017. október 11. 21:08 - Andrea.Pataki

Két oka van, hogy ez lett a blogbejegyzés címe.

Az egyik ok, hogy azt mondják tapasztalt szövegírók, hogy az ilyen és hasonló címek esélyesen arra csábítanak, hogy elolvassák a cikket. Tettem egy próbát...

A másik ok, hogy Facebook képzéseim során néha meglepődtem, hogy vannak, akik már egy ideje hirdetnek , de fontos funkciókat és beállításokat nem vagy rosszul használnak.

Ezért aztán úgy gondoltam, nem csak annak a lassan szűkülő célközönségnek lesz hasznos ez a cikkecske, aki még csak most tervezi, hogy a hazánkban legnépszerűbb közösségi oldalon hirdessen. De érdekes lehet annak a gyorsan bővülő vállalkozói körnek is, akik már ráléptek a gázra.

Hogyan célszerű használnod ezt a listát?

angel-1939761_1920_2.png

Az első és legfontosabb: kellő humorérzékkel. Mindjárt látni fogod, miért.

Ha akár csak egyszer is hirdettél, nézz rá a már lefutott vagy épp most aktív kampányodra, és pipáld ki vagy épp húzd át az egyes tételeket. Attól függően, hogy "sikerült" teljesítened vagy szerencsésen elkerülted azt a buktatót.

Ha pedig még életedben nem hirdettél, és pillanatnyilag inkább kínainak tűnik az egész, azonnal meg fogod érteni a tételek többségét, amint elkezded beállítani az első Facebook hirdetésedet.

Ha mégis elakadsz bárhol... No de ne szaladjunk ennyire előre! A lista után megtalálod, mi mindent tehetsz ilyen esetben.

Nézzük, nézzük! Íme a 10-es lista (Lenne még több is, de szintén tapasztalt szövegírók azt mondták, ennél többet úgyse olvas el senki.)

FIGYELEM! A nyugalom megzavarására alkalmas mondatok következnek.

devilsmall.png

Kizárólag egyetlen hirdetéssel dolgozzunk

Miért is pocsékolnánk időt és energiát hirdetésváltozatokra? Miért tesztelnénk, keresnénk, hogy mi működik jobban? Csak összezavarna, ha van összehasonlítási lehetőség.

devilsmall.png

Indítsuk el a hirdetést, és dőljünk hátra

Majd úgyis jönnek a megrendelések, regisztrációk, érdeklődők. Ha meg nem, akkor biztos nem nekünk való ez a Facebook. Meg aztán ott vannak azok a mindenféle mutatók, szűrési beállítások. Nincs arra idő, hogy nézegessük, értelmezzük.

devilsmall.png

Kattintsunk a "Bejegyzés kiemelése" gombra

Bízzuk csak kecskére a káposztát, ne foglalkozzunk a beállítások finomításával. Legyünk lazák, fizessünk megjelenésekért aktivitások helyett.

devilsmall.png

Tegyünk sok szöveget a képre

Hm, néha visszadobja, máskor viszont csak valami figyelmeztetést ír ki. De a lényeg, hogy átment. Hogy mennyit fizetünk egy érdeklődőért, az nem számít.

devilsmall.png

Másoljuk be az újsághirdetésünket ide is

Miért, ez is csak egy hirdetőfelület, nem igaz?

devilsmall.png

Szigorúan a honlap főoldalra vigyük ki az érdeklődőt

Ha akarja, úgyis megtalálja azt a menüpontot vagy terméket, ami érdekli. Meg így legalább nézelődik kicsit.

devilsmall.png

Célozzunk minél több emberre

Az a jó, ha sokan látják. Az olyan szépen mutat a statisztikában. Mondjuk,sokan nem kattintottak rá, és senki nem vett semmit. De hát 20.000 Ft-ért 20.000 embernél megjelent, ez aztán tényleg olcsó. Ki tudja, hátha majd egy hónap múlva valakinek eszébe jut.

devilsmall.png

Használjuk mindig ugyanazt a típusú hirdetést, kampány célt

Biztos, ami biztos. Egyébként is olyan bonyolult beállítani egy termékkatalógust. Arról a remarketinges izéről meg ne is beszéljünk.

devilsmall.png

Futtassuk ugyanazt a hirdetést több hónapig folyamatosan

Hadd vésődjön csak. A legjobb, ha sem a képen, sem a szövegen nem változtatunk. Diagramok ide vagy oda.

devilsmall.png

Ne foglalkozzunk a "Képpont beállítása" szöveggel

Egyáltalán, ne foglalkozzunk a képponttal. Az valami programozóknak való dolog. Különben pedig úgyis látjuk, hogy hány embert ért el, és hányan kattintottak a linkre. Aztán majd úgyis kiderül, hogy mennyi megrendelésünk lett összesen. A reklámlevelekből, az újsághirdetésből és ebből.

 

 

Most pedig, miután végigolvastad, hadd kérjek gyorsan elnézést az erősen ironikus hangvétel miatt.

A célom mindössze az volt, hogy a Facebook hirdetéssel kapcsolatos jellemző félelmeket és félreértéseket leleplezzem. Választhattam volna a könnyebbik utat. Egész egyszerűen csak mindenhová szépen beillesztve a NE szócskát, máris egy kedves, barátságos tipplista került volna ide. De néha, nagyon néha muszáj provokatívnak is lenni, hogy segíthessek elkerülni a csapdahelyzeteket.

 

Tudom, hogy menni fog. Hogy sikerül jó és még jobb Facebook hirdetéseket készítened és menedzselned. Mert kiküszöbölöd a hibákat, és még tudatosabban figyelsz a kampányaidra.

 

Ha mégis elakadsz bárhol...

 

Segítek egy-egy alkalmi tanácsadással. Konkrét kérdésre konkrét válasz vagy stratégiai, általánosabb téma egyaránt jöhet. Amire épp szükséged van.

 

Kérhetsz saját képzést. Vagy ha ismersz másokat is, akiknek gondjuk van a Facebook hirdetésekkel, kiscsoportos tanfolyamot is szervezhetünk Nektek, még jobb áron.

 

Kérheted a Facebook auditot, amihez december 20-ig további 10% kedvezmény is jár Neked, ha erre a cikkre hivatkozol. Jelszó: 10 lépés

 

********

 

Tetszett a cikk? Köszönjük, ha lájkolod! Másoknak is hasznos lehet? Oszd meg, küldd tovább! Nem értesz egyet valamivel, kiegészítenéd vagy kérdeznél? Szólj hozzá bátran!

Szólj hozzá!