Tippek az ünnepi készülődéshez a Facebook oldalon

2017. november 29. 18:54 - kontaktia

karika.pngHipp-hopp, megint nyakunkon az év vége. A kampányok mellett időt kellene szakítani az ünnepi köszönő e-mail-ekre és az oldalaink alkalmi "felöltöztetésére" is.

Van, aki grafikus csapatra bízza, és van, aki maga igyekszik megküzdeni a feladattal. Bárhogy is legyen, néhány jó ötlet, lehetőség biztosan jól jön ilyenkor.

Persze, lehet akár a tavalyi dizájn újrahasznosítása is. De azért valljuk be: ott motoszkál bennünk a gondolat, hogy idén valami mást kellene. Meg aztán a divat is változott. Ha pedig az arculatot cseréltük az elmúlt évben, akkor ahhoz is érdemes igazítanunk az ünnepi megjelenéseket.

 

Mi most csak egy elemre, a Facebook céges oldalra koncentrálunk a következő tippekkel, de ezekből persze lehet más csatornákon is hasznosítani.

Év végi kommunikáció

Mit?

  • Ünnepek körüli nyitva tartást
  • Ha már betelt a naptár, behavazódtatok, akkor az új feladatok befogadási, megrendelési határidejét, a várható teljesítést
  • Köszönetet, ünnepi üdvözletet
  • Kis színes, személyesebb bejegyzést, ami talán lazábban kapcsolódik a tevékenységhez. Például ha van "Év dolgozója" díj, beszámolót az átadásáról.
  • Praktikus tippeket az általad forgalmazott termékekkel, nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban. Például állattartási kiegészítőket forgalmazóként tanácsokat, hogyan ne etessük betegre a kedvencünket karácsonykor, vagy hogyan vigyázzunk a kutyánkra a szilveszteri időszakban.

Mikor?

A Facebook Elemzések/Bejegyzések Mikor érhetőek el a rajongóid című blokkjával érdemes óvatosabban bánni ebben az időszakban. A december 18-i héten már többen szabadságon vannak, és mivel akkor már a netes rendeléseket is letudták, inkább útra kelnek az egyéb ajándékokat, alapanyagokat és kellékeket beszerezni. Ha viszont dolgoznak, akkor is inkább csak a "tűzoltással" foglalkoznak, ne nagyon számítsunk arra, hogy a Facebook előtt töltik az idejüket.

Így aztán ha üzleti az ügyfélköröd, célszerű az ünnepi üdvözletet és az év végi nyitva tartást még december 15. körül publikálni. Viszont a célcsoportodtól függően ez is változhat, de mindenképp érdemes időben minden fontos információnak kikerülnie.

Bár az ünnepek ideje alatt elvileg a legutolsó, hogy valaki a Facebook-ot nézegesse, a gyakorlatban ez nem ilyen egyértelmű. Ezért jó, ha az időszakhoz kapcsolódó, odaillő bejegyzéseket időzítesz például a karácsony és szilveszter közötti napokra is.

Beszéljünk egy kicsit az ünnepi borítóképről is!

Amit célszerű végiggondolnod:

  • Kép vagy videó legyen? Néhány hónapja már videós borítót is lehet használni. Így ha készíttettél videós képeslapot, azt érdemes optimalizáltatni erre a célra is.
  • Ha statikus képes borítót választasz, akkor döntsd el, hogy pontosan miről szóljon. Legyen külön karácsonyi és külön szilveszteri? Vagy a kettő kombinációja? Esetleg egy téli cover, ami hangulatában tükrözi az időszakot, de nem kifejezetten az ünnepnapokra készül?
  • Ügyelj a képméretre. Tudod: asztalinál 828 x 315 px, mobilnál 828 x 465 px. És ha szöveg is szerepel rajta, akkor a mobilos megjelenést is ellenőrizd. Ha túlságosan a jobb szélére kerül a szöveg, akkor egy része nem fog látszódni az okostelefonokon.
  • Ha a borítóképen nincs szöveg, akkor semmiképp ne felejtsd el a kép mellé külön odaírni a jókívánságaidat. De szöveges cover esetén is nyugodtan adj meg hozzá leírást.
  • A téma alapján tudsz dönteni az ütemezésről is. Sajnos, idén se kaptuk még meg a várva várt ajándékot: a borítóképek cseréjének időzítését. Így bizony valakinek a kellő pillanatban kell cserélgetnie a képeket. Ha lesz külön karácsonyi kép, azt már december 20. körül ki szabad tenni. Január első napjaiban viszont már csak a szilveszteri/újévi vagy az ennél semlegesebb borítóképek mutatnak jól.
  • Ha magad készíted a borítóképet és nem vagy túl ügyes benne, akkor legalább a céges színeidet adja vissza akár egy stock fotó is. Ha kicsit ügyesebb vagy, akkor például a Canva segítségével már egész jó háttérképes, dizájnelemekkel tarkított és szöveggel ellátott borítóképet tudsz készíteni. A Canva képgyűjteménye mellett használhatsz más ingyenes fotógyűjteményeket is, mint például a Pixabay.
  • Ha grafikus készíti a borítóképet, ne felejtsd el megfelelő scripttel, vagyis instrukciókkal ellátni. Jól jöhet neki néhány példa is, egy kis gyűjtemény azokból, amik tetszenek, átszűrve azon, amik a céged arculatához, stílusához is passzolnak.

 

Jöjjenek a példák!

Hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, megmutatjuk, néhány általunk követett oldal milyen borítóképekkel készült.

(Mivel amikor ez a cikk íródott, még nem sok ünnepi cover volt kint, ezért a példák nagy része tavalyi. De lehetne akár idei is.)

Először néhány példa földijeinktől, vagyis Szegedről:

A Szegedi Tourinform szerencsés helyzetben van, a városban készült csodálatos fotók tökéletes borítóképek lehetnek.

Az idei új borítókép épp az imént került fel

tourmost.jpg

 Ugyanitt a 2016-os adventi vásárról.

tourinf2.jpg

 És az ünnepi programajánlós borító 2016-ból.

tourinform3.jpg

A Szegedimami oldalán épp egy Mikulás levélkészítő kampány fut.

imami.jpg

A Cukor&Virág Kutya Finomságok tavaly így köszöntötte a karácsonyt.

cukor.png

Egészen más műfaj. Radu, a Metatrader tavalyi, újévet köszöntő borítóképe. Semmi facni, letisztult, arculatos színek ünnepi árnyalatban, logóval, jókívánságokkal. Épp, ami elég.

radu.png

A Made of love - hanga vállalkozás különleges egyedi ékszereket készít. Ági idén így hangolja kedvelőit az ünnepekre.

 

hanga1.jpg

 

Végül mindenképp szerettük volna megmutatni ezt a nagyon ízléses és stílusos borítóképet. A Nő-mindenféleképpen tavaly ezzel köszöntötte a rajongótáborát.

 csilla.jpg

 

 

 Tetszett a cikk? Köszönjük, ha lájkolod. Másoknak is hasznos lehet? Oszd meg bátran!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kontaktia.blog.hu/api/trackback/id/tr6713404129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.