Tippek az ünnepi készülődéshez a Facebook oldalon

2017. november 29. 18:54 - kontaktia

karika.pngHipp-hopp, megint nyakunkon az év vége. A kampányok mellett időt kellene szakítani az ünnepi köszönő e-mail-ekre és az oldalaink alkalmi "felöltöztetésére" is.

Van, aki grafikus csapatra bízza, és van, aki maga igyekszik megküzdeni a feladattal. Bárhogy is legyen, néhány jó ötlet, lehetőség biztosan jól jön ilyenkor.

Persze, lehet akár a tavalyi dizájn újrahasznosítása is. De azért valljuk be: ott motoszkál bennünk a gondolat, hogy idén valami mást kellene. Meg aztán a divat is változott. Ha pedig az arculatot cseréltük az elmúlt évben, akkor ahhoz is érdemes igazítanunk az ünnepi megjelenéseket.

 

Mi most csak egy elemre, a Facebook céges oldalra koncentrálunk a következő tippekkel, de ezekből persze lehet más csatornákon is hasznosítani.

Év végi kommunikáció

Mit?

  • Ünnepek körüli nyitva tartást
  • Ha már betelt a naptár, behavazódtatok, akkor az új feladatok befogadási, megrendelési határidejét, a várható teljesítést
  • Köszönetet, ünnepi üdvözletet
  • Kis színes, személyesebb bejegyzést, ami talán lazábban kapcsolódik a tevékenységhez. Például ha van "Év dolgozója" díj, beszámolót az átadásáról.
  • Praktikus tippeket az általad forgalmazott termékekkel, nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban. Például állattartási kiegészítőket forgalmazóként tanácsokat, hogyan ne etessük betegre a kedvencünket karácsonykor, vagy hogyan vigyázzunk a kutyánkra a szilveszteri időszakban.

Mikor?

A Facebook Elemzések/Bejegyzések Mikor érhetőek el a rajongóid című blokkjával érdemes óvatosabban bánni ebben az időszakban. A december 18-i héten már többen szabadságon vannak, és mivel akkor már a netes rendeléseket is letudták, inkább útra kelnek az egyéb ajándékokat, alapanyagokat és kellékeket beszerezni. Ha viszont dolgoznak, akkor is inkább csak a "tűzoltással" foglalkoznak, ne nagyon számítsunk arra, hogy a Facebook előtt töltik az idejüket.

Így aztán ha üzleti az ügyfélköröd, célszerű az ünnepi üdvözletet és az év végi nyitva tartást még december 15. körül publikálni. Viszont a célcsoportodtól függően ez is változhat, de mindenképp érdemes időben minden fontos információnak kikerülnie.

Bár az ünnepek ideje alatt elvileg a legutolsó, hogy valaki a Facebook-ot nézegesse, a gyakorlatban ez nem ilyen egyértelmű. Ezért jó, ha az időszakhoz kapcsolódó, odaillő bejegyzéseket időzítesz például a karácsony és szilveszter közötti napokra is.

Beszéljünk egy kicsit az ünnepi borítóképről is!

Amit célszerű végiggondolnod:

  • Kép vagy videó legyen? Néhány hónapja már videós borítót is lehet használni. Így ha készíttettél videós képeslapot, azt érdemes optimalizáltatni erre a célra is.
  • Ha statikus képes borítót választasz, akkor döntsd el, hogy pontosan miről szóljon. Legyen külön karácsonyi és külön szilveszteri? Vagy a kettő kombinációja? Esetleg egy téli cover, ami hangulatában tükrözi az időszakot, de nem kifejezetten az ünnepnapokra készül?
  • Ügyelj a képméretre. Tudod: asztalinál 828 x 315 px, mobilnál 828 x 465 px. És ha szöveg is szerepel rajta, akkor a mobilos megjelenést is ellenőrizd. Ha túlságosan a jobb szélére kerül a szöveg, akkor egy része nem fog látszódni az okostelefonokon.
  • Ha a borítóképen nincs szöveg, akkor semmiképp ne felejtsd el a kép mellé külön odaírni a jókívánságaidat. De szöveges cover esetén is nyugodtan adj meg hozzá leírást.
  • A téma alapján tudsz dönteni az ütemezésről is. Sajnos, idén se kaptuk még meg a várva várt ajándékot: a borítóképek cseréjének időzítését. Így bizony valakinek a kellő pillanatban kell cserélgetnie a képeket. Ha lesz külön karácsonyi kép, azt már december 20. körül ki szabad tenni. Január első napjaiban viszont már csak a szilveszteri/újévi vagy az ennél semlegesebb borítóképek mutatnak jól.
  • Ha magad készíted a borítóképet és nem vagy túl ügyes benne, akkor legalább a céges színeidet adja vissza akár egy stock fotó is. Ha kicsit ügyesebb vagy, akkor például a Canva segítségével már egész jó háttérképes, dizájnelemekkel tarkított és szöveggel ellátott borítóképet tudsz készíteni. A Canva képgyűjteménye mellett használhatsz más ingyenes fotógyűjteményeket is, mint például a Pixabay.
  • Ha grafikus készíti a borítóképet, ne felejtsd el megfelelő scripttel, vagyis instrukciókkal ellátni. Jól jöhet neki néhány példa is, egy kis gyűjtemény azokból, amik tetszenek, átszűrve azon, amik a céged arculatához, stílusához is passzolnak.

 

Jöjjenek a példák!

Hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, megmutatjuk, néhány általunk követett oldal milyen borítóképekkel készült.

(Mivel amikor ez a cikk íródott, még nem sok ünnepi cover volt kint, ezért a példák nagy része tavalyi. De lehetne akár idei is.)

Először néhány példa földijeinktől, vagyis Szegedről:

A Szegedi Tourinform szerencsés helyzetben van, a városban készült csodálatos fotók tökéletes borítóképek lehetnek.

Az idei új borítókép épp az imént került fel

tourmost.jpg

 Ugyanitt a 2016-os adventi vásárról.

tourinf2.jpg

 És az ünnepi programajánlós borító 2016-ból.

tourinform3.jpg

A Szegedimami oldalán épp egy Mikulás levélkészítő kampány fut.

imami.jpg

A Cukor&Virág Kutya Finomságok tavaly így köszöntötte a karácsonyt.

cukor.png

Egészen más műfaj. Radu, a Metatrader tavalyi, újévet köszöntő borítóképe. Semmi facni, letisztult, arculatos színek ünnepi árnyalatban, logóval, jókívánságokkal. Épp, ami elég.

radu.png

A Made of love - hanga vállalkozás különleges egyedi ékszereket készít. Ági idén így hangolja kedvelőit az ünnepekre.

 

hanga1.jpg

 

Végül mindenképp szerettük volna megmutatni ezt a nagyon ízléses és stílusos borítóképet. A Nő-mindenféleképpen tavaly ezzel köszöntötte a rajongótáborát.

 csilla.jpg

 

 

 Tetszett a cikk? Köszönjük, ha lájkolod. Másoknak is hasznos lehet? Oszd meg bátran!

 

Szólj hozzá!

Álláshirdetési bejegyzés a Facebook-on

2017. november 20. 14:46 - kontaktia

A Kontaktia bemutatja

Ha azt az alcímet látod, hogy 'A Kontaktia bemutatja", akkor arra számíthatsz, hogy egy-egy új funkciót vagy új lehetőséget szedünk darabokra. Elmondjuk, mi tetszik, mi kevésbé, és hogyan érdemes használnod.

Ez alkalommal a Facebook új bejegyzés típusát, az álláshirdetési bejegyzést nézzük át töviről hegyire.

Számos bejegyzés fajtából válogathatunk, ha van Facebook céges oldalunk. A legegyszerűbben ezt az új típust itt találod meg (Álláshirdetési bejegyzés közzététele):

 

irjvalamit.JPG

 

Amint kiválasztottad, máris indulhat a móka! Aki már készített fizetett hirdetést, annak ez a kép nem lesz ismeretlen, hiszen egy Facebook hirdetés létrehozásánál is hasonló felépítéssel találkozhatsz. Bal oldalon az egyes elemek, amelyeket kitölthetsz, kiválaszthatsz. Jobb oldalon pedig az előkép. Ebben az esetben az álláshirdetés bejegyzés "látványterve".

 

allasbejegyzes.jpg

 

Alap esetben az oldalad borítóképét emeli be képként, de természetesen célszerű lehet a konkrét álláshirdetéshez egyéni képet betenni. Azért is, mert ez ugye egy bejegyzés, tehát a bejegyzési képméretnél a cover fotó nem feltétlenül mutat majd jól. (Ahogy a teszt ábránk is mutatja.)

A másik, amire érdemes figyelni, hogy ha fizetett hirdetésbe is tervezed majd kiemelni, akkor a 20% szöveg-kép arányt is célszerű tartanod. (Ismered a lefedettségmérő eszközt? Ha még nem, itt eléred. Csak töltsd fel a tervezett képet, és máris megmondja, mennyire felel meg az arány, hogy ne fizess feleslegesen többet.)

Ha már azt ígértük, akkor nézzük is sorban, mi tetszik, mi nem tetszik.

tetszik.png

 

Ami tetszik

  • Maga a szerkesztő felület. Könnyen, egyszerűen használható, elemenként tudod összerakni a bejegyzést.
  • Adhatsz meg fizetést, ráadásul többféle mértékegységben az óradíjtól az éves díjig.
  • Az állás típusánál is választhatóak a leginkább használt kategóriák.
  • 5000 karakterig tudod megadni a részletes információkat. Ennek biztosan elégnek kell lennie.
  • További kérdéseket is feltehetsz a jelentkezőknek, ezzel gyakorlatilag már egy gyors előszűrést biztosíthatsz.
  • A jelentkezésekről értesítést kérhetsz e-mail-ben. Ez lehet eltérő is, mint az oldal publikus vagy az oldalkezelő e-mail címe. Tehát akár a HR-eshez érkezhet az értesítés az új jelentkezésről.
  • Ha szeretnéd, elmentheted piszkozatként. Igaz, csak úgy, hogy közzététel nélkül bezárnád, akkor ajánlja fel a piszkozatként mentést.
  • A bejegyzésed viszonylag rövid időn belül (teszteltük, kb. 1 óra) megjelenik a felhasználóknál az Állások sávban.
  • Apropó munkakereső oldal: Az Állások menüpontban a bal sávban a legfontosabb kategóriák (helyszín, iparág, munka típusa) lehet válogatni, a megjelent álláshirdetés típusú bejegyzések automatikusan és ingyen felkerülnek ide.
  • Alapesetben 30 napig él az álláshirdetési bejegyzés, de korábban is megjelölheted lezártként, ha már nem aktuális.
  • Ezt a bejegyzést könnyen másolhatod, elég csak a bejegyzés jobb felső sarkában található ... -ra kattintanod, ott a Duplicate Job Post pontot kiválasztanod.
  • Ugyanúgy rögzíthető az oldal tetején, megjelentethető a lapfülön, vagy épp elrejthető, törölhető, mint más bejegyzés típus.
  • A jelentkezéseknél ha úgy döntesz, máris állíthatsz be interjú időpontot. A javasolt időpontról a jelentkező ugyancsak azonnali Messenger üzenetet kap, tud rá reagálni.  (Aki használja a céges Messenger időpont egyeztetést, annak ez már nem idegen eszköz.) Sőt, a jelentkező státuszát is beállíthatod, úgymint interjúzott, felvéve, elutasítva.  Kipróbáltuk: ha például az Elutasítva státuszra állítod át a jelentkezőt, arról ő nem kap értesítést, nálad viszont átkerült az archivált üzenetek közé.
  • Az összes jelentkező egy felsorolásban elérhető a Közzétételi eszközök/Állások/Jelentkezések menüpontban.

 nemtetszik.png

 Ami nem tetszik

  •  A részletes leírás a bejegyzés előképénél nem a ténylegesen megjelenő, tagolt képet mutatja. Pusztán folyamatos szövegként látszik. Ugyanígy ha fizetési összeget adsz meg, te nem látod az ezres tördelést, az álláshirdetésben azonban jól jelenik meg. Remélhetőleg ez csak kezdeti hiba, javítani fogják a visszajelzések alapján.
  • A részletes leírásnál formázási lehetőség sincs, például hogy az egyes blokkok címe kivastagítva jelenjen meg.
  • A fizetést egy összegben adhatod meg, sávot nem adhatsz. Megpróbáltuk, rögtön megjelent egy furcsa figyelmeztetés, hogy "dollárban megadott érvényes összegnek kell lennie". Egyébként viszont egyetlen összeget be tudsz írni, mellé a Ft szöveget is elfogadta. Csak a fizetést tudod itt megadni, tehát az egyéb juttatásokat a részletes leírásban kell megfogalmaznod.
  • Az állástípusnál a "szerződéses" kategória nálunk nem szokványos. Az alkalmi munka kategória ellenben hiányzik a lehetőségek közül. (Hogy egy a Facebook tudatos döntése vagy egyszerűen csak kifelejtették, nem tudjuk.)
  • A jelentkezések Messenger üzenetként érkeznek. Ez két ok miatt lehet problémás:
    • Olyan, a Facebook oldalt kezelő is láthatja a beérkező jelentkezéseket, akinek egyébként nem feladata, sőt, akár kifejezetten nem is célszerű, hogy megnézhesse.
    • A jelentkezőket is visszatarthatja ez a jelentkezési mód. Hiszen mintegy "betálalja" a profilját a nézelődésre. Igen, tudjuk, vannak mindenféle szabályok, de ugyan, melyik leendő munkáltató ne esne ilyenkor kísértésbe?

Ami egyébként az adatkezelést illeti, ezt a szöveget látja a jelentkező:

Az általad beküldött jelentkezést csak a ... munkáltató kapja meg. A jelentkezést üzenetként továbbítjuk, a profilodban nem fog látszani.
A küldés lehetőségre kattintva elküldöd a ... számára a jelentkezésedet, hogy elbírálhassák, megfelelő lennél-e a felkínált állásra. Amikor a Messengeren keresztül lépsz kapcsolatba vele, a ... látni fogja a Facebookon elérhető nyilvános adataidat. A Facebook ezeket az adatokat az adatkezelési szabályzatának megfelelően használja (beleértve az űrlapok automatikus előzetes kitöltését is).
Vagyis csak a FB általános adatkezelési szabályzata érvényes ebben az esetben, a munkáltató sajátja nem.
  • Ezt a bejegyzés típust nem lehet időzíteni! Remélhetőleg, ez is csak egy átmeneti probléma lesz.
  • Az Állások oldalon a bevezető szöveg már nem látszik. Tehát ne tegyél lényegi információt a bevezetésbe, vagy ismételd meg a részletes leírásnál is, hogy az álláskereső biztosan lássa. (A Bevezető viszont a saját FB oldaladon látszódni fog. Tehát érdemes egy rövid, tiszta üzenetet, CTA, azaz call-to-action, cselekvésre ösztönző mondatot elhelyezni ott.)
  • Az állás helyszínénél az oldal címét jeleníti meg alapesetben, tehát akinek több telephelye van, nem a székhelyre keresi a kollégát vagy épp távmunkában szeretne foglalkoztatni, az bizony magyarázkodhat külön, ha nem állította át a címet. Már ha észreveszi az álláskereső a részletes leírásnál, hogy a munkavégzés helye nem az, amit a hirdetés kiválasztásakor látott.
  • Az álláskereső oldaláról nézve elég ijesztő, hogy a Jelentkezés gombra kattintva mi is fog történni. Pedig még mindig csak a részleteket mutatja így a rendszer, majd az ott megjelenő "Jelentkezés most" gombra kattintva is mindössze egy alap adatsor jelenik meg, amit még szerkeszthet, és elküldenie sem muszáj, ha meggondolta magát.
  • A jelentkezőről tapasztalatok címszó alatt a munkahelyeit és beosztásait, valamint a tanulmányokat fogod látni. Illetve az elérhetőségeit. Azaz első körben nem tud bővebb információt adni a tapasztalatairól, önéletrajzot, motivációs levelet beküldeni. Leginkább csak első kapcsolatfelvételre lesz elég ez a jelentkezés.  Ezek az alapinformációk (tapasztalatból tudjuk) biztosan nem elegendőek az első körös szűrésre sem. Mert például mi a helyzet a nyelvtudással? Vagy a korábbi pozícióból vajon mennyire derül ki, hogy az illető ott mit is csinált? Ezért is érdemes néhány szűrőkérdésben azokra kitérned, ami érdekel a jelentkezővel kapcsolatban.
  • Nincs túl nagy beharangozása az Állások menünek, így esélyes, hogy az álláskeresők nem figyeltek fel rá. Persze, ezt részben pótolhatja, hogy az álláshirdetési bejegyzéseknek az organikus elérései is nagyot szoktak dobbantani. Ha meg még fizetett hirdetésbe is kiemeled, esélyesen megtalálod a célszemélyeket.

 Egyébként a személyes profilodnál a bal sávban találod itt.

felfed.JPG

 

Célszerű is megnézned a saját álláshirdetéseidet, hogy még tudj korrigálni. Mi láttunk néhány hiányos vagy elrontott hirdetést...

 

Összességében ez a véleményünk erről az új funkcióról

Jelenlegi állapotában az álláshirdetési típusú bejegyzésre inkább az érdeklődők első becsatornázásaként érdemes gondolnod. Ne várj tőle túl sokat. Ráadásul lesz, akit ez a forma visszatart majd a jelentkezéstől. Ezért célszerű megadni egy e-mail címet is külön, hogy oda is küldheti a jelentkezését önéletrajzzal, motivációs levéllel. Persze, ha ezt külön nem tennéd meg, az ügyesebbek abban az esetben is megtalálják az utat a "hagyományos" jelentkezésre.

Ha van nyitott pozíció Nálatok, a Facebook álláshirdetési típusú bejegyzés segítségedre lehet, hogy egymásra találjatok az új kollégátokkal.

+2 Tipp

  1. Még nem látjuk, hogy az új bejegyzés típus hogyan hat az organikus elérésekre. Először mindenképp hagyd organikusan futni az álláshirdetési bejegyzésed néhány napig. Figyeld a jelentkezéseket, akár ott, akár más útvonalon érkeznek hozzád. Csak utána dönts a fizetett hirdetésbe kiemelésről.
  2. Ha magasabban kvalifikált munkatársat, vezető keresel, akkor a közösségi média kategóriában inkább a LinkedIn-t ajánljuk.

 

 

***

Tetszett a cikk? Másokat is érdekelhet? Köszönjük, ha megosztod!

Vannak tapasztalataid? Kimaradt bármi fontos? Írd meg hozzászólásban!

Szólj hozzá!

Szakmai morfondírozások 1.: Mindennapi Facebook dilemmáink

2017. november 07. 09:36 - Andrea.Pataki

Szakmai morfondírozásaim egy-egy negatív jelenséget vagy épp döntési pontot, dilemmát mutatnak be. Vitaindító, provokatív stílusban. Ezért ezek a cikkek leginkább kollégák vagy a szakma iránt mélyebben érdeklődők számára készülnek. Első cikkemben a Facebook  jelenléttel kapcsolatos aktuális problémákat firtatom.

Jelentősen felpörgött a hazai cégek Facebook jelenléte. A képzések, előadások, győzködések a KKV szektorban most értek el arra a pontra, hogy beérett az érdeklődés felkeltése. Azt mondta mindenki mindenhol, hogy a Facebook-on kötelező ott lennie egy cégnek, hogy a kisvállalkozásoknak kitörési pont, olcsó és hatékony kommunikációs csatorna. A cégek közül pedig hirtelen egész sokan elhitték.

Ami alapjában nem lenne baj. Sőt! Végre, némi fáziskéséssel. Ahogyan ez már nálunk szokás.

Mindeközben azonban nem vagy nem elégszer hangzik el az, hogy

  • A Facebook-ra nem elég kitenni egy „honlapot”. Ha nem eteted tartalommal, akkor felesleges volt létrehozni. Sőt, még ronthatod is vele a jó híredet.
  • A Facebook tartalomlogika sajátos, nem képezheted le a szóróanyagaidat egy-egy bejegyzésben. Hiszen közösségi médiáról van szó, ahol nem diktálsz, csak egy van a sok egyenrangú szereplő közül.
  • Ha B2B a célcsoportod, jól fontold meg, mire használod, mert néhány kivételtől eltekintve nem sokat segít az üzletedben. Kivételek? Például ha munkáltatói image építésre használod, állást hirdetsz, mikro cégekre értékesítesz.
  • Az organikus elérések zuhannak, és a hirdetési árak is elkezdenek felfelé szaladni. Ezért egyrészt elemezned, követned kell az eredményeket, másrészt meg kell tanulnod profin használni ezt az eszközt, rengeteg teszteléssel, idővel és kreativitással. Ismerned kell az összefüggéseket.
  • Most még a fiatalokról tudjuk, leginkább az Y generációról, hogy elhagyják a klasszikus Facebook platformot. Messenger, Instagram igen, de Facebook nem. Csak hogy vannak még bőven más generációkban, akik vagy létre sem hozták a profiljukat, vagy nem aktívak. Vagy időközben már visszafogták az aktivitásukat. Tudatosan vagy mert így alakult az időbeosztásuk, a prioritásuk stb.

 

De ami már ennél is nagyobb probléma, hogy

  • Gombamód szaporodnak azok a cégek, akik most avanzsálnak Facebook „szakértővé”. Van köztük olyan, aki eddig is marketinggel, kommunikációval foglalkozott, csak ezzel a területtel eddig legfeljebb halkan próbálkoztak. És van köztük, aki eleve Facebook szakértőként definiálja magát, erre szakosodott a vállalkozása. Mindkettő elkezdett iszonyú elánnal tartalmat gyártani és hirdetni. Megdöbbentő tévinformációkkal, jobb esetben leegyszerűsítésekkel találkozunk ezekben az írásokban. Persze, sokak számára vonzó Lévai Richárd kiváló pályafutása. Vagy az, hogy ömlik az érdeklődés a cégek részéről erre a közösségi médiára. Ráadásul azt látják, hogy nincs belépési küszöb, nincs szükség drága eszközökre sem. Szóval biztosan jó üzlet ez a Facebook menedzselés.
  • Egyre több szolgáltató és egyre több cég igény talál egymásra. A cégek zöme épp azért, mert nem érti a Facebook-ot, megbízást ad a fentebb említett szolgáltatóknak. Akik "lám, milyen okosakat írnak, és még olcsók is..." Vagy még arra se szeretne szánni, helyette önállóan, felkészületlenül próbálkozik. Ezért a minőség rendkívül felhígul.

A Facebook kontrollja és egyben stratégiája az, hogy nem hagyja elszabadulni a hirdetéseket. Tehát ha van egy bizonyos méretű tortád, amire most minimum háromszor-négyszer annyian vannak, mint néhány hónapja, akkor logikusan azok, akik már eddig is ebbe a cukrászdába jártak, mind kisebb és kisebb szeletet kapnak. Az új vendégek viszont az eddigi nullához képest legalább kóstolhatnak valamit, és még el is vannak ájulva az új ízektől. A tumultus közepette a cukrászda szépen felnyomja az árakat.

 

cake-2370013_1920_2.jpg

Ami tehát ebben zavaró számomra, hogy miközben régóta itt vagyok, rengeteget és folyamatosan tanulok, és másokat is képzek, auditálok, támogatok, tudatosan használom az eszközöket, mérek, tesztelek, addig ...

jönnek olyan újak, akik beesnek az utcáról, koszos kézzel belenyúlnak a tortába, a felét szétdobálják, és még össze is maszatolnak mindent.

Ők is ugyanazokkal a feltételekkel használhatják a Facebook céges funkciókat, ámde felelőtlenül vagy éppen jó szándékkal, azonban ügyetlenül élnek a lehetőségekkel.

Nem is lenne ez olyan nagy probléma, csak épp a viselkedésük minden felelős és felkészült céges felhasználó, szakember munkájára, eredményeire is visszaüt.

Mi a megoldás? Jó kérdés. Nem tudom. Csak agyalok. És kíváncsian várom mások véleményét. Meg persze a Facebook lépéseit.

A Facebook  leginkább puha módszerekkel igyekszik javítani a helyzeten. Online képzési anyagokat, tanfolyamot ad. Infoboxokkal támogat. Egyébként nagyon jól. Ha valaki akar tanulni. De mivel az ingyenes képzésekre is nem kevés időt kell szánni, ráadásul az értékesebb, speciális tananyagok angol nyelven készültek, ezért épp azt a célcsoportot nem éri el vele a Facebook, akiknek a leginkább szükségük lenne rá. 

Talán jó irány lehetne, ha legalább a céges hirdetési fiók megnyitása előtt el kellene végezni egy Facebook saját vagy minősített tréner által tartott képzést, ahol az alap logikát és a technikai beállításokat el kell sajátítani, a bonyolultabb hirdetési elemek és formák eléréséhez pedig egy haladó szintű tanfolyamot kellene végiggyűrni. (És ugyanez lenne igaz nem csak a végfelhasználókra, de a nevükben hirdető ügynökségekre, szolgáltatókra is.)

Persze, mondhatjuk, hogy a Facebook azzal, hogy nem enged nagyobb tortát, emeli az árat, az olcsójánosok és a képzetlen felhasználók úgyis maguktól ki fognak potyogni. Vagy rákényszerülnek, hogy kitanulják a mesterséget. De valóban így lesz?

Én, aki mérem és visszacsatolom az eredményeket az ügyfelemnek, képes vagyok-e elfogadtatni vele, hogy „Bocs, most egy meghatározatlan ideig jó esetben ugyanazt az eredményt drágábban éred el. Ráadásul ki kell várni még, hogy tisztuljon a piac”?

Vagy miután sok energiát beletettünk ebbe a platformba, már egész szépen működött, állítsuk le, bontsuk vissza a Facebook-os építkezést? Esetleg egyenesen szedjük a sátorfánkat?

Szólj hozzá!