Legyen szép...

2019. május 28. 15:59 - Andrea.Pataki

Jellemzően akkor kapok felkérést marketing menedzselésre, amikor már készen van a honlap, amire alapozhatjuk a munkát.

Ilyenkor gyakran belefutok abba a helyzetbe, hogy van egy szemet gyönyörködtető modern honlap, csak épp a hatékony online marketinghez szükséges elemek hiányoznak róla, belőle. Egyszerűbb esetben ez gyorsan pótolható. Néha azonban szerkezeti átalakításokat is igényel. 

Összegyűjtöttem néhány valóban alapvető pontot, ami nem hiányozhat a weboldaladról ahhoz, hogy ne csak szép legyen, de jó eséllyel hatékonyan is működjön ez a nagyon fontos marketing eszköz.

 seo_kontaktia.png

 

A felsorolás biztosan nem teljeskörű, a tapasztalataim szerint leggyakrabban hiányzó és legfontosabbnak ítélt elemeket igyekszem itt felsorolni. Ha szerinted bármi lényeges kimaradt, írd meg bátran hozzászólásban, mindannyiunk épülésére. Köszönöm szépen!

Az oldal nem mobil optimalizált

Egyre nagyobb arányban térnek át a felhasználók a mobil eszközökről böngészésre. A Google bünteti azokat az oldalakat, amelyek nem mobilbarát módon készültek és működnek. Azaz az esélyét csökkentjük jelentősen, hogy valaki megtaláljon bennünket a keresőben, ha ezzel nem foglalkozunk. Az újonnan készített honlapoknál az már nem jellemző, hogy az egésszel van probléma, de egy-egy oldalnál még előfordulnak hibák. 

TIPP: >>Itt ellenőrizheted egyszerűen, hogy mobilbarát-e az oldalad <<

 

Google Analytics követőkód nincs az oldalon

Persze, használhatunk más mérést is, de ez a legkézenfekvőbb, ingyenes megoldás. Mindenki megengedheti magának, és rengeteg információt nyer abból, hogy kik látogatják az oldalt és mit csinálnak ott. Segít értékelni, módosítani is idővel.

TIPP: Akkor se feledkezz el a Google Analytics követőkód beillesztésről, ha új honlapot készítesz. A régi adatait inaktiválás előtt érdemes lementeni.

 

Facebook képpont, eseménykód nincs az oldalon

Ha a Facebook-on fizetett hirdetést futtatok, amivel a honlapra irányítom az érdeklődőt, akkor kézenfekvő elvárás, hogy tudjam, amit költök a hirdetésre, az milyen eredményt hoz. A Facebook kódok segítenek abban, hogy végig mérhető legyen, amikor valaki a hirdetésünkre kattint, utána rendel, letölt, ajánlatot kér vagy bármilyen fontos aktivitást fejt ki a honlapunkon. 

 

Direkt linkek hiányoznak fontos pontoknál

Vannak kedvenc sablonok, amelyek még igényelnének némi fejlesztést ahhoz, hogy online marketing szempontból is jól működjenek. Van úgy, hogy igyekszünk a költségen spórolni, ezért úgy gondoljuk, jó lesz egy ingyenes egyszerű sablon. És például van egy főoldalunk, ahol scrollozással van beállítva egy-egy menüpont. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ha az oldal tetején rákattintasz egy menüpontra, akkor annyi történik, hogy legördít az oldal megfelelő szakaszára, ámde nem nyit fel egy új oldalt, így nincs direkt link sem.

Miért baj ez? Amikor elindítunk egy úgynevezett PPC (kattintásra optimalizált) hirdetést akár a Facebook-on, akár a Google hirdetési rendszerében, a hirdetés ilyen megoldásnál csak a főoldalra visz, nem ahhoz a termékhez, szolgáltatáshoz, amit egyébként hirdetünk. A Google Ads logikája miatt ez még nagyobb probléma, ugyanis ott a kulcsszavak számítanak, így viszont nem tudjuk jól összehozni a hirdetésben beállított kulcsszavakat és a honlapon található kulcsszavak mennyiségét. Eredmény: gyengén muzsikáló hirdetés, nagy egységköltségek.

 

Címsorok, tagolás, technikai problémák, keretek, táblázatok és társaik

A keresőrobotok, amik a nagy keresőrendszereket szolgálják ki, azokat az oldalakat tudják könnyen monitorozni, amelyek szépen tagoltak, vannak benne kapaszkodó címsorok, ellenben nincsenek benne úgynevezett frame elemek. Ha ilyesmivel találkoznak, akkor ennek eredménye az, hogy az oldalunk hiába gazdag tartalomban, kulcsszavakban, mégis kiszorul a keresők látómezejéből.

 

Open Graph Protocol vagy a beállítása hiányzik

Fontos szerepe jut a közösségi médiának abban, hogy népszerűsíthessük honlapunk tartalmát. És azt is tudjuk, hogy a képes tartalmak is egyre lényegesebbek. Biztosan találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy egy linket valaki megosztott a Facebook-on -talán épp te-, de nem "húzta be" hozzá a gyönyörűséges képet, ami pedig az oldalon van. Ez egy technikai beállítás, a legtöbb weblap szerkesztőbe be van építve, de azért paraméterezni kell. Ez az OG Protocol, ami egyébként nem csak képet, de egyéb tartalmat is átvisz a megosztásokba, mint például az oldal címe, alatta megjelenő leírás és más csoda META elemek.

TIPP: Érdemes használnod ennek ellenőrzésére a >>Facebook debuggert. << Ha változtatsz, akkor ott frissíts rá, akár többször is, és rendben lesznek a megosztott tartalmaid.

 

META leírás hiányzik

Ez a META elem nem csak a közösségi média megosztásoknál fontos, de épp úgy a keresőkben megjelenésnél, és ezzel a keresők támogatásában is segít. 

Hogy ne csak a levegőbe beszéljek -vagyis írjak-, így néz ez ki maga valóságában

google_elokep_kontaktia_facebook_audit.JPG

TIPP: Ehhez és mindahhoz, hogy tudd, mennyire keresőoptimalizált a weboldalad, azaz mekkora esélye van, hogy a szerinted fontos kifejezésekre, kulcsszavakra megtaláljanak a keresőkben, a >>SEOCEROS<<  díjmentesen is használható eszközt ajánlom.

 

Kevés, nem megfelelő minőségű a szöveg az oldalon

Ez persze átalakítás nélkül orvosolható általában. Az viszont, hogy milyen legyen a szöveg, egyáltalán nem mindegy. Ahhoz, hogy a keresőkben jó helyen szerepeljen, de ne is unja meg a látogató a sok "rizsát", ésszel kell szövegeznünk.

Az, hogy kevés, nem csak azt jelenti, hogy nem sok a mondat, hanem azt az arányt is, hogy egy oldalnál van sok-sok kód, programozás és egyebek miatt, ehhez képest viszont a szöveg aránytalanul kevesebb. És ezt te szabad szemmel nem is fogod látni, csak azt érzékeled, hogy hiába írtál az oldalra húsz gyönyörűségesen szerkesztett mondatot, mégsem jutsz a keresők szeme elé. Az előbbi tippem ehhez is segítség: teszteld a SEOCEROS-szal.

 

Az a fránya értékesítési folyamat

Videó, kép, szöveg, klassz effektusok. Bemutatod az ajánlatodat, de nincs sem az oldalon, sem szem előtt (például egy úszó menüpontban) az ajánlatkérés, megrendelés. Vagy hiányzik egyetlen mondat, az úgynevezett CTA (call to action, felhívás cselekvésre), hogy hívjon, írjon, kérjen ajánlatot, töltse le, töltse ki, küldje be, kérdezzen...

Így aztán amikor egy hirdetéssel valaki megérkezik az oldaladra, akkor ott akár véget is érhet a folyamat - eredmény nélkül.

TIPP: Sokfélék vagyunk. Ha űrlapot használsz, akkor is érdemes egyéb elérhetőséget megadnod, telefonszámot, email címet például.

 

És végül egy kis személyes, hogyan is tudok segíteni

Amikor ilyen feladatot kapok, akkor elsőként átnézem az oldalt mindezen szempontok alapján, és ha a szerkezet már rendben van, a hiányzó elemeket és kódokat sikerült pótolni, akkor jöhet a keresőoptimalizált szövegírás.

Ez utóbbi aztán a jó móka! Kreativitást, szókincset és  koncentrált türelmet egyaránt igényel.

 

Megnézzük a te honlapodat is ilyen nagyító alatt? Kattints ide, hogy segíthessek!

 

 

Szólj hozzá!