Utolsó kommentek:

Asszertív Kommunikáció · http://asszertivakademia.hu/ 2016.08.29. 08:05:53

Nagyon tetszik az új logót bemutató virtuális rendezvény ötlete! Gratulálok!

Bejegyzés: Logótervezés sok tanulsággal

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2015.02.25. 08:51:08

@vallakozasiotletek.com:
Így van, ez természetes-kellene hogy legyen. Most leginkább közvetlenül az eladáshoz kapcsolódó ötleteket hoztunk, de nyilván értékesítési folyamatokban kell gondolkodni, aminek nyilván az eredményessége is közép-hosszú távon érzékelhető. Ez azonban már egy másik történet.

Bejegyzés: 6 szám, amin minden e-kereskedő javítani tud

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2015.02.25. 08:47:20

@vallakozasiotletek.com:
Jogos. Ennek a cikknek most nem ez volt a célja. De egy másik (vagy sok másik) cikket megérne még.

Bejegyzés: 6 szám, amin minden e-kereskedő javítani tud

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.02.25. 00:57:45

és ami kimaradt: a vásárló élettartamban való legalább középtávú gondolkodás!

Vagyis, hogy még mennyit érdemes befektetni - kedvezmény, extra gari, kupon... és sok más - kuncsaftba, és milyen formában, főleg ha pénzért vettünk érdeklődőt, ne adj Isten vásárlót!

ui.: ha érdekel, hogyan lehet vásárlót ingyen szerezni, akkor nézz át hozzám! akad már ötlet, de hamarosan növekedés indító sorozat indul...

Bejegyzés: 6 szám, amin minden e-kereskedő javítani tud

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.02.25. 00:49:33

Alapvetően igaz! De...

Nagy a baj, amikor szinte az első, és főleg egyetlen konverziós cél az értékesítés, lássuk be, inkább árakat jellemzőket... hasonlítgatunk, a linket meg ritkán mentjük el.

Szóval ha csak nem valami nagyon akut (és vagy egyetlenként regionális bizniszben) problémára adunk megoldás (temetkezés, rágcsálóírtás...) Akkor tekintsünk el attól, hogy a delikvensnek mindjárt eladjunk, adjunk kupont, vagy hogyan csináld sk okosságot, cserébe egy mailcímért!

Amennyiben a lemorzsólódás a kosár elhagyás akart lenni, arra sok működő módszer létezik, csak utána kell járni, kipróbálni őket, és amelyik legoptimálisabban működik azt használni.

Ami gyakran hiányzik:

- kettős konverziós cél
- ezek figyelése, visszacsatolás...
- checkout multi platformos tesztelése (oprendszer, böngésző, sőt már a mobilt is ide sorolom)
- a fizetési rendszer csekkolása
- a bizalom keltés, pl. extra garancia
- továbbá, hogy minden termék oldal legyen Landing Page, vagyis szélszeljen, ne csak paraméterek, hanem előny, haszon... mire jó, és egy pici marketeng maszlag is legyen!

Bejegyzés: 6 szám, amin minden e-kereskedő javítani tud

oakeshott 2010.10.24. 08:23:09

le kéne tesztelni a Telenor ügyfélszolgálatát is, hamarosan nyílt nap lesz, a meghívó videó alapján magabiztosnak tűnnek:

www.youtube.com/watch?v=1zqjE-iHMK8

:)

Bejegyzés: Kivételezettnek lenni: örök élmény!

kaposlogisztika · http://kaposlogisztika.blog.hu/ 2010.02.09. 16:14:20

rendhagyó módon szólok hozzá: én rákerestem a Twitteren a cég nevére, de csak ezt találtam a cégnév alatt: "Arbetsmarknadsdagen". Ezért küldtem meghívókat a cég ill. az ügyvezető e-mail címére is. Hogy miért is tettem ezt? Ugye nem kell magyaráznom annak, aki az ún. "mikroblogolás" - csiripelés - fogalmával tisztában van...!?

Bejegyzés: Idén elmarad az uborkaszezon? 2. rész: Tippek-ügyfélmegtartás

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2009.02.19. 08:13:15

@Alternatív karrier megoldások:

Köszönöm a kiegészítést, így igaz!

Az "offline üzletben elkérik az adataid" megjegyzéshez:
Teljesen igazad van, de példák:

1. üzleti ügyfélkörnél ma is működik ez a módszer. De lakosságinál is pl. autóvásárlás, telefonvonal rendelése. Sőt, nagyon érdekes példa egy nagy távközlési szolgáltató adatkezelési lapja (lehet, hogy máshol is, én ezt ismerem): nyilatkozz arról, hogy telefonszámodat harmadik fél részére kiadhatják dm célra vagy sem ÉS külön nyilatkozz arról, hogy a távközlési szolgáltató felhívhat dm céllal. Hozzáteszem, ennél jóval szebben fogalmaz és szerintem nem nagyon van, aki ez utóbbira nemet mond.

2. Persze, ahol nehezebb a helyzet, pl. egy cipőboltban, ehhez kell egy kis "csalafintaság": nyereményjáték, kapsz cserébe egy bónt, törzsvásárlói kártyát stb. És persze a hasznosat a méghasznosabbal: rövid kérdőívet tölts ki, ahol "mellesleg" megadod az adataidat, hogy a sorsoláson résztvehess. Vagy a bónt és törzsvásárlói kártyát töltsd ki az adataiddal, mert így érvényes, alul pedig a hozzájáruló nyilatkozatod van.

Bejegyzés: Telemarketing-lehet szeretni?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.02.19. 06:07:14

@Andrea,

Nagyon, nagyon, nagyon jó a poszt, de...

A házon belüli megoldás akár működhetne is, de... nem részletezném.

Ha valakiben mégis felmerülne a házon belüli alternatíva, viszont nincs erre képzett, és IQ-val meg miegymással megáldott erőforrása, akkor jó szolgálatot tehet, ha az ügyfélkapcsolatokban aktívan résztvevő emberkéktől (értékesítők, szervizesek..) begyűjtik a jellemző, kérdéseket, kifogásokat, problémákat. Ezekre instant válaszokat adnak az alkalmi callcenteres szájába. Sőt internetes jelenlét esetén egy külön GYIK oldalra is alkalmas, hogy terhet vegyen le a vevőszolgálat válláról.

Itt kissé továbbgondolnám a dolgot, hisz ezt már ha időben elkezdjük, és nem csak az ügyfeleinket hanem az érdeklődőinket is gondozzuk, listát sőt aktív feliratkozó listát készítünk, mondjuk egy ajándékkal megtámogatva töltsön ki egy kérdőívet. Melyben releváns infókat tudhatunk meg az elvárásokról. Hogy mit nem szeretnek a konkurenciában vagy éppen bennünk. Milyen előítélettel viseltetnek irántuk, a szakmánk iránt... Mellesleg egy önkéntes feliratkozást kérünk (opt-in lista), ez a neten hellyel-közzel működik is.
De kérdem én, hány offline üzletben kérik el az adataid, ha elkérik, akkor csak mert vásárolsz és a számlára kell. Hol kérik, hogy követő levekkel marketingezhessenek neked...

Taubert István


Bejegyzés: Telemarketing-lehet szeretni?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.12.04. 02:27:11

Néhány gondolat távirati stílusban:

1. Piacelemzés: mint potenciális lehetőség felismerése és alkalmazása, ha már van ilyenünk akkor fejlesztése bővítése.
2. Értékesítés újratervezése: nem elég az új piac, új termékspektrum forradalmi újdonságok kellenek! Nem feltétlen fejlesztésre gondolok, hanem megjelenésre, pozicionálásra. A vagy innováció vagy kreativitás nem elég, a kettő együtt kell és nagyon magas szinten!
3. Meglévő adatbázis frissítése: Oppááá... Már akinek van ilyen! Döbbenetes, hogy mennyi olyan cég van, aki objektív okok miatt adatbázis építésre alkalmas információk birtokába jut és nem él vele, de még csak annyira sem lát előre, hogy engedélyt kérjen egy opt-in-listába vételre.
4. Megtakarítások: Ezt inkább tartalék képzésnek nevezném.
Ez olyan érzelmi dolog, ha megtakarítás akkor azért van, hogy szükség esetén legyen mihez nyúlni. A tartalékképzés az én olvasatomban célirányosabb, ütemezett mondjuk havi nyereségből 5-10% addig, amíg a cég 6-12 hónapra elegendő tartalékot nem képez.
5. Gyorsan lépni! - ezen nincs mit magyarázni


Minden egyes fentebb vázolt pontra igaz, hogy kulcskérdés!
Ütemezni valamilyen objektív, vagy szubjektív alapon, havonta, vagy félévente bevezetni egy egy új elemet ezekből. Aztán félévente ellenőrizni, újrahangolni.
Legnagyobb problémát ott látom, hogy sem a cégvezetés sem a döntéshozók nem ismerték még fel, hogy ez egy egész új gazda(G)ságtan.

LT

Bejegyzés: Ötletek cégeknek gazdasági válság idejére

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.10.08. 23:27:45

Kontaktia,

Köszi hogy hangosan gondolkodtál, jókor jött!

Végigondolásra érdemes felvetések!

Provokátor

Bejegyzés: Vigyázat, spamveszély!

Proaktív · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.08.30. 21:39:04

Amennyiben az ötletélésem kioktatásnak tűnne, kérlek nézd el nekem mint nem „szakmabeli” laikus agymenését. Hisz a partvonalról kívülről a kapu is „kisebb”!!!

Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

Proaktív · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.08.30. 21:36:21

Az első két pontra adott válaszból azt veszem le, kritikus pont a referencia! – Ugye? A konkurenciánál is? Ha igen ezt kihasználjátok? --- > egyedül gerilla marketing eszközként, a konkurenciával legális kartellként? És a legfontosabb az ajánlat referenciamarketing, illetve a keresztmarketing?

Erre már utaltam: „A call centerben olyan számítógépes adatlappal dolgozunk, amely gyakorlatilag kérdőív és a beírt adatok kvalitatíve elemezhetőek és ízlés szerint kérdőíves felmérésre is bővíthetőek.” Az előző válaszomban.
Hogyan használjátok?! (ez csak költő kérdés nem várom itt megválaszold! Viszont feltétlen érezd a benne rejlő potenciált, illetve a költéscsökkentés és a leendő ügyfelek kvalifikációjánál adódó lehetőséget!).

Két egyforma műsor nincs, ez tuti, de vannak panel problémák, ha nincsenek akkor kreálni kell!
Nem is szükséges fekete-fehér válasz a számomra, de az ügyfelek számára a tapasztalatok gyarapodásával, egyre több instant válasz lesz és ezzel élni kell. Nem utolsósorban, azért hogy minél több terhet vegyen le a vállatokról. GYIK-kel, „wikipedia”-szerű és egyéb kvalifikáló eljárásokkal. Ezen módszerekkel a nyulakból is oroszlánt lesztek képesek csinálni.

„aki teljes aprólékossággal mindent előírt számunkra és több napos oktatást kívánt tartani egy olyan termékre, amire rutinból 4 óra felkészülési idő elég a kollégáknak.” Az oroszlán királyok nagyobb étvágyára pedig prémiumszolgáltatás csomagot kell tálalni!

Provokátor


Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.08.11. 15:40:11

Úgy látom, nem ússzuk meg, hogy még mélyebben belemélyedjünk ebbe a témába. A mi tapasztalataink és infoink alapján itt vannak a válaszok.

1. A cégek többsége maga próbálja megoldani ezt a feladatot. Akivel például most dolgozunk egy nagy projekten, kb. fél évig küzdött, szervezett, mire megtapasztalta azokat a buktatókat, amik alapján végül "külsőst" választott. És bizony sok kitételt kellett vállalnunk az információvédelemre. Ahogyan nagyon jól fogalmazott a megbízó: ennek az adatbázisnak eszmei értéke van. Visszakanyarodva az eredeti kérdéshez: nem tudom, vannak-e jó referenciákkal rendelkezők ebben a profilban. Azt tudom, hogy vannak specializálódott cégek, akik adatbázisokat építenek, frissítenek, azokat forgalmazzák. Név nélkül azt mondanám nagy általánosságban (mi is vásároltunk alap adatbázisokat), hogy ami ebből nekünk kellett, azaz legalább egy pontos név pontos telefonnal-háát. Talán túl magas volt az elvárásunk. Azokat az adatbázisokat, amiket saját célra használunk, magunk próbáljuk frissítgetni. Ahogy az szokott lenni, erre jut a legkevésbé idő ;-) Ugyanakkor vannak olyan jó spec cégek, akik pl. fogyasztói csoportosításokat végeznek. Ott már van egy jó nagy adag marketing szaktudás is. Például kértünk le egy városra ezüstróka fogyasztókat (lásd 50+ bejegyzés). Annak viszont nem kevés az ára.
2. A referenciákkal mindig bajban vagyunk. A jó referencia az egy pályázó esetében, aki pozitívan nyilatkozik róla. Barát, ismerős, cégben érdekelt stb. De akár az is lehet, hogy a megbízó nagyon elégedett a munkával-mert nem teljesen tudja, mi a jó és mi nem. Piackutatásnál volt ilyen tapasztalatunk. Ha mégis referenciát kérünk adatbázis építés és karbantartás témában, akkor részletesebben kérdezzük meg a referencia személyt: mikor végeztették, milyen sűrűn frissíttettek, milyen eszközt építettek rá (pl. katalógus küldés, direkt mail, marketing elemzés,adattárház), milyen volt a visszapattanási arány a frissítés előtt és után, mennyire volt gyors, pontos és rugalmas a kivitelezés, mennyivel nőtt az értékesítési hatékonyság, amióta ezt az eszközt használják stb.
3. A legtöbbet a konkurensektől tanulhatunk, ezért minden alkalmat meg kell ragadni ahhoz, hogy azokat az információkat is becsatornázzuk. Sajnos, ez egy kicsit megint peremterület: eredményt akarunk azonnal. Adjuk el a mi termékünket, a versenytársé nem érdekel. Egy marketing szakértő előadásán hallottam azt az elmés megjegyzést, miszerint az a versenytárs, aki "benne van az ügyfél fejében". Ezért a primer kutatások, azaz maguknak az ügyfeleknek a megkérdezése tisztább képet mutat, mint ha csak a konkurensek honlapjait, reklámjait nézzük. Igen, egy katalógus küldés során is kérdezzük meg, hogy ilyen témájú beszerzéseit hol és hogyan intézi. Egy adatbázis építés terméktől függően simán összekapcsolható piackutatással. A call centerben olyan számítógépes adatlappal dolgozunk, amely gyakorlatilag kérdőív és a beírt adatok kvalitatíve elemezhetőek és ízlés szerint kérdőíves felmérésre is bővíthetőek.
4. Alapesetben egy rövid, néhány mondatos összegzést készítünk minden kampány zárásakor, legyen az telesales vagy adatbázis építés. Igény esetén komplett elemzést is készítünk és ehhez érdemi tanácsadás is kapcsolódik. Vagyis van olyan, hogy csak átadjuk az adatokat egy-két kísérő mondattal a tapasztalatokról, van olyan, hogy elemzést készítünk és lehet választani marketing tanácsadást is ;-)
5. Lásd előbbieket. Amit még az ajánlatban szerepeltetünk, az javaslat a végrehajtásra, ütemezésre. Ez szorosabban vett technikai-szakmai támogatás. Pl. hogy maximum hány perces kérdezést javaslunk, hogy melyik időszakban (lásd nyári szabadságok), hogy érdemes tervezni az ütemezést, összesen 3 hívással. Valamint mi teszünk javaslatot a scriptre, azaz a beszélgetési forgatókönyvre is. Ez azért lényeges, mert ha nem jó a bejelentkezés, akkor nagyobb lesz az elutasítási arány, magyarul magasabb költséggel kevesebb információhoz jut a megbízó. Különösen amikor konkurenciáról kérdezősködünk vagy "tervezi-e" típusú kérdéseket teszünk fel, de érzékeny téma az illetékes e-mail címe vagy közvetlen telefonszáma is;-)
Az, hogy koncepció terén teszünk-e javaslatot, mindig a konkrét megbízótól függ.Akár azt is mondhatjuk, hogy "vevőtípustól". Aki tanult egy kis üzleti kommunikáció ill. értékesítést-tárgyalástechnikát, az jól tudja, hogy az oroszlán típusú ügyfél mindent tud, mindent eldöntött. Itt aztán sokat nem érünk a javaslattétellel, habár ilyenkor is szoktunk tenni javaslatot. Míg egy "nyúl" ügyfélnek ezzel ellentétben folyamatosan fogni kell a kezét ;-) Összefoglalva: igen, szakmai javaslat mindig van mellette. Még korábban megbízóként bőven találkoztam olyan ajánlattevővel, aki csak leírja, hogy ez a feladat és ennyi forint. Azért nem javaslom az ilyen típusú ajánlatok befogadását, mert jellemzően nem is fogjuk tudni pontosan, hogy mi van az árban és a végrehajtás során is érhetnek kemény meglepetések. A másik oldal: találkoztunk olyan ajánlatkérővel is, aki teljes aprólékossággal mindent előírt számunkra és több napos oktatást kívánt tartani egy olyan termékre, amire rutinból 4 óra felkészülési idő elég a kollégáknak.

Szóval nincs fekete-fehér válaszunk a kérdéseidre, kedves Provokátor! A helyzet mindig hozza a lehető legmegfelelőbb megoldást. Ez a munkánk szépsége: nincs két egyforma feladat és ajánlat.

Ui. várjuk a folyt köv-et ;-)

Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

Proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.08.03. 21:06:51

1. Van e jó referenciákkal rendelkező cég ebben a profilban a piacon?
2. Milyen referenciát lehet, szabad elfogadni?
3. Konkurenciakutatásra/vizsgálatra alkalmasak vagytok?
4. Az eredmények kiértékelése és értelmezése kizárólag a megrendelő dolga, vagy ebben is segítetek? (akár csak iránymutatással...)
5. A kutatást megelőzően a kérdések megfogalmazása, prioritások, esetleg a koncepció terén is tesztek ajánlatot?

Provokátor

Ui.: folyt köv.



Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

Kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.07.31. 22:55:40

Hopp, épp csak a lényeges szó maradt ki az előbbi kommentemből: szóval örülnénk kedves Provokátor, ha ajánlanál témát, ami érdekes lehet.

Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

Kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.07.31. 22:49:23

Kedves Provokátor!

Az idő, mint tudjuk erős nyomás ;-) Ennyi fér bele a kapacitásokba. De ha már célirányos, akkor igazán jó lenne, ha van Téged -és minden bizonnyal másokat is- érdeklő téma, amiről még nem volt írás, és ehhez a területhez tartozhat. Legszűkebben call center, telefonos kommunikáció, bővebben direktmarketing-piackutatás-ügyfélszolgálat-információgyűjtés-értékesítés.

Az mindig ösztönzőleg hat az emberre, ha kérdezik. Lásd fentebb ;-)))

Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.07.31. 17:16:39

Kontaktia,

Köszönöm a nagyon kimerítő válaszod, önálló posztjaid mondanivalóját übereli! ;)

Sem hozzátenni, sem elvenni nem érdemes. Ezért csupán egy tán kicsit offtopik kérdésem lenne, természetesen, ha úgy gondolod törölheted, de őszintén érdekel:

- Van mondjuk másik blogod ami nagyon célirányosan valamelyik potenciális célcsoportodnak kommunikál? Ha nincs miért nincs? Mikor lesz?

Provokátor


Bejegyzés: Megint az adatbázisépítésről